• Cybermamman

Jämförelse mellan pulverdieter

Någon som har åsikt om skillnader mellan tex Nutrilett, Naturdiet, Cambridge och Herbalife eller någon annan sån typ av viktreduceringspulver? Kostnad? Äcklighetsgrad osv...Personligen tycker jag att det är lite sågspånskänsla över Nutri .

• Svar på tråden Jämförelse mellan pulverdieter
  • Anna-Maja

Letade genast upp den nya tråden!

Jag har provat alla möjliga och omöjliga sorter, inte för att gå ner i vikt så mycket, mer för att inte gå upp mer. Så ur viktminskningssyfte vet jag inte så mycket. Och för att få lite mer näring då jag äter ganska ensidigt ibland.

Många är ganska lika och andra olika.
    Min favorit är nog Twinlabs Twinfast med jordgubbssamk som man blandar med möjlk, men jag börjar tröttna på den. Men chokladen och vaniljen är inte alls goda.

Naturdiets jordgubb och choklad i pulverform gillar jag inte alls, däremot är de super i dryckform.

När det gäller cambridge så har jag testat några
    Favoriten är cappuccino, kakao/choklad är ok, resten (vanilj, kola, banan gillar jag inte alls, kommer inte ihåg hur jordgubben smakar)

Nutrilett gillar jag inte heller, men jag har för mig att nutriletts choklad är godare än naturdiets choklad.

Men naturdiet och nutrilett är ganska lika i konsistensen.

Ofta smakar de konstigt för att de är baserade på sojaprotein och inte mjölkprotein, vilket de flesta är. (Den färdiga drycken är baserad på mjölkprotein).

Det finns ju fler på marknaden, men det här är i alla fall några av dem jag testat som jag kan komma på nu.

• Cybermamman

Jag har bara provat Naturdiet och Nutrilett och jag tycker nog ungefär som du? Fast jag blir less så fort. Det fungerar mycket bättre om jag håller mig till VV-mat i längden eller någon annan bra kost som GI tex. Någon som testat nåt annat ?

• Ellte

Jag dricker pulvershakes från Natures... Gillar nästan inga smaker förutom den "naturella" som smakar litelite vanilj och som är helt okej!

Däremot MÅSTE jag säga att pulverdieter inte är att rekommendera OM man inte har en fullständig plan (helst en utbildad kostrådgivare) för hela pulverperioden samt kanske framförallt hur man ska gå till väga EFTER man slutat med pulvret. Det är ett faktum att kostersättningsdieter är ett bra sätt att starta sin viktminskning, man går ner snabbt och blir motiverad etc. MEN det är lika mycket ett faktum att de allra flesta som hoppar på en nutrilettkur går upp allt och mer därtill efteråt eftersom de inte jobbat på att lägga om sina matvanor och motionsvanor!

• Cybermamman

Klokt talat Ellte! Jag tycker det funkar bra att byta ut lunchen eller frukosten med sån pulverdiet för att komma in på ett bättre spår ibland.

• Anna-Maja

Vad är Natures för något?

• Ellte

Tja...ett märke :? Natures of Scandinavia

• Frances

Jag har ju provat det mesta, men maste saga att de allra godaste ar Modifast. Chokladen ar saaa smarrig (smakar verkligen chokladdricka), och de har typ purjolokssoppa, kaffedrink etc etc... massor med olika, alla ar smarriga. Man ater 4 pasar om dan, 800 kalorier sammanlagt tror jag.

Nutrilett och Naturdiet ar ganska lika. Lite trist bara att man typ maste dricka samma smak flera dar i rad om man koper storpack, med Modifast ingar massor med olika smaker.

• Ellens mamma

Det man bör tänka på är att Camebridgekuren och bla extravaganza är en vlcd produkt ( very low calori diet ) ca 450 cal om dagen medans de du kan köpa i butiken är en lcd produkt (low calori diet) runt 800 cal. Använder nu extravaganza som jag köper via Feelgood (gym) där det oxå ingår en kurs på 26 veckor. Mkt intressant och lärorikt.. skulle tro att det är nåt liknande itrim.

• Ellte

Om dieten är vlcd eller lcd beror ju på hur många måltider man äter per dag :) Jag har provat båda med mitt pulver...såklart på inrådan av konsulenterna...

Svar på tråden Jämförelse mellan pulverdieter