• Cybermamman

Jämförelse mellan pulverdieter

Någon som har åsikt om skillnader mellan tex Nutrilett, Naturdiet, Cambridge och Herbalife eller någon annan sån typ av viktreduceringspulver? Kostnad? Äcklighetsgrad osv...Personligen tycker jag att det är lite sågspånskänsla över Nutri .

• Svar på tråden Jämförelse mellan pulverdieter
  • Ellens mamma

Ellte..

Inte riktigt, för äter man bara 3 påsar av en lcd produkt som man ska äta 5 av får man inte i sig alla mineraler och vitaminer man behöver så därför är det viktigt att äta rätt antal påsar. I en Vlcd produkt finns alla vitaminer o mineraler i 3 påsar.

• Ellens mamma

D e lungt!! Tänkte bara informera om det då det är ganska farligt att äta mindre än vad man ska. Mna kan bli riktigt sjuk så följ instruktionerna.

Ha en bra alla hjärtans dag!

• Anna-Maja

VLCD står för very low calorie diet. Vet inte var gränsen går (

• Ellens mamma

Anna-Maja...

Om du läser lite längre upp så är det precis så jag har skrivit....
    Gränsen för en vlcd går vid 550cal men att camebridgekuren och extravaganza har endast 450cal.

• Anna-Maja

Oj förlåt, såg inte det. På alla sidor jag hittat på nätet så går gränsen för vlcd vid 800kcal, men de har kanske inte gjort någon skillnad på vlcd och lcd.

Det jag ville ha sagt är att det finns vlcd-kurer att köpa i vanliga affärer.

• Ellens mamma

Anna-Maja...

Gör det.. va bra! Det visste jag inte.. Trodde bara att det kunde köpas av konsulenter.. Vet du vad märket heter?

• Anna-Maja

Nutrilett och Naturdiet finns ju att köpa i affärerna. Nutriellet 548-560kcal per dag (beroende på smak) och Naturdiet 516-550kcal per dag. Pulvervarianterna då.

• Cybermamman

Jag tyckte jag fick så mycket utslag, finnar i ansiktet av Naturdiet, någon fler som haft besvär? Jag har inte märkt det av Nutrilett (min syster kallar det Nutrikräks, förstår inte varför ).

• Ellens mamma

Hmmm jag har fått lära mig att Nutrilett är en lcd produkt men jag kan ha fel... Hur som helst.. Extravaganza är superbra.. gott och mättande.. är inne på 4e veckan nu (ren kur)

• Secret

Idag hittade jag på ett recept med Nutrillet (låter ju helt korkad :) )
    Blandade cholkadpulvret med mindre vatten än vanligtvis och hade denna gegga på en banan. Blev som en efterrätt. Åt och låtsades att det var gott ;)

• M.G

Nature´s Owns pulverdiet är klart bäst och godast. De fick dessutom bäst i test i Året Runt Nr.3.

• Cybermamman

Nature´s Owns - det har jag aldrig hört talas om, undrar just var man hittar det?

• M.G

Cybermamman - man måste gå via en distributör och få ett kundnummer, sedan beställer man som vanligt via postorder.

• Cybermamman

Minsann, nu har jag hittat en websida där man kan läsa om Natures - så då kan jag studera den en stund som 'pausmusik' till alla klänningssidor!

• M.G

Cybermamman - om du bestämmer dig för att dricka den pulverdrycken är det bra att veta att den inte innehåller vitaminer. Dom har färdiga paket man kan beställa, tror dom innehåller Proteindrycken, Multivitamin, Antioxidant och Psylliumhusk. Psyllium är helt kanon, kan bara inte leva utan det. Man slipper det mesta av mag och tarmproblem och det sänker GI i livsmedlen eftersom det är fiber. Har hört att de använder Psyllium inom läkarvården också, vet ej om det stämmer.

Svar på tråden Jämförelse mellan pulverdieter