• AnnLee

Var hitta billig träningsvideo?

Det är inte alltid som man har "tid" att åka iväg och träna. Därför tänkte jag höra om ni har koll på var jag skulle kunna få tag på en billig träningsvideo med övningar för att träna hela kroppen (ej en video där man behöver en massa redskap)? Berätta gärna erfarenheter, var köpa och pris!

• Svar på tråden Var hitta billig träningsvideo?
  • Gloriousgirl

Hej,

Är man en oärlig person med internet så kan man ladda ner sånt ganska lätt på nätet. Annars säljer folk sånt på blocket tex.

• erla

Jag har friskis&svettis träningsvideo nr 2 (tror nr 3 e ute nu). Den kan jag rekommendera. Passet är 35min (o sen streching) och är upplagt precis som ett "riktigt" friskis pass. Finns att köpa på friskis&svettis lokaler. När man kört videon några ggr kan det bli lite tråkigt, men jag brukar köra med egen musik o ha olika varje gång, o med musik man gillar så blir ju motivationen större.

• AnnLee

erla- vad kostar friskis&svettis träningsvideo?

Fler tips?

• erla

Kollade på apotekets hemsida och där säljer de f&s gympavideo nr3 för 160kr.

• melie

Jag tränar pilates och kör en video från tv-shop som är kanon! (har även testat andra pilatesvideos...) Man får ett pass på 10 min, ett på 20 min och ett 60-minuters pass. Jag kör 2 pass i vekan och tycker detta ger mig jätte mycket. (MAn bör visserligen träna konditionsträning upptill.)

• AnnLee

Tack erla! Visste inte att man kunde köpa videon på apoteket.
    Melie, tack för ditt tips. Är det inga övningar för överkroppen på videon?

• melie

Tänker du på armar och axlar så är väl inga övningar direkt specialliserade på dessa områden. Men rygg, mage, ben och rumpa får sig en rejäl genomkörare! :)

• blivande fru J

jag vill verkligen rekommendera Yoga 3in1 workout. Jga fick den gratis när jag köpte nya träningsbyxor. Innehåller tre olika pass som ger både balans, styrka, rörlighet, smidighet samt mental styrka. De är väldigt pedagogiska och talar om hur man ska andas hela tiden, så det gör inget om man aldrig testat yoga förut. Jag kände av mellanpasset rejält när jag körde det två gånger på rad i söndags. hela filmen är 50 min.
    Finns även 4 filmer till i samma serie; yoga, power of pilates, poweryoga och inch loss pilates.

Svar på tråden Var hitta billig träningsvideo?