Häst och vagn i Mölnlycke
Hejsan!
Vi har anlitat Körsällskapet Nordhallänningarna till våran dag, det blev något billigare.
www.ksnh.nu/
Lycka till!
Katja
Hejsan!
Vi har anlitat Körsällskapet Nordhallänningarna till våran dag, det blev något billigare.
www.ksnh.nu/
Lycka till!
Katja
guppien: Vi ska också vara på Råda Säteri efter vigseln, har ni spikat meny och sådant ännu?
Vi var där för några helger sedan och såg det uppdukat för bröllop. Ska börja fundera på meny och sådant nu när vi vet hur många som kommer, har ju en hel del vänner som är allergiska så det blir nog en ordenarie + en specialmatsmeny.
Vi bor i Pixbo. Vad kul att din mamma hade kläder kvar, det har inte min, jag hade i för sig inte kommit i det - mamma var smal som en sticka då hon gifte sig. Slöja eller något annat hade varit kul att ha efter henne, det har min blivande makes mamma. Så den lilla ramsan gammalt och nytt etc ska nog gå bra att uppfylla.
När gifter ni er? Vår dag är 28 maj.
@my: Visst går det snabbt! Vilken tid har ni, vi har kl. 17. Jag och min blivande ska gå på mässan till helgen och få lite inspiration. Jag har mitt klart i klädväg men till m2b hoppas vi på att få se lite kul. Sedan hoppas jag på att få se otraditionella budbuketter i kul färger och givetvis passa på att få lite trevliga rabattkuponger till vigelringen bl.a. Har ni träffat Susanne Olbing ännu? Jag antar att hon har hand om alla vigslar den dagen.
guppien: Susanne Olbing viger oss, jag vet inget om henne. Har däremot varit på två barndop som Eva Gripenby höll i och de var fina, glada cermonier. Hon gav ett glatt och humoristiskt intryck.
Hejsan Guppien!
Minimum är 45 personer, ca 1200:- per kuvert (delvis rörligt beroende på hur mycket man dricker), då disponerar man hela huset fram till 01.00, därefter kostar det extra. 3-rätters + vin/dryck + kaffe & tårta. Viss blomdekor ingår. När vi var och tittade så var de 2 vaser på honörsbordet samt 1 vas på vardera tunga + några småvaser på övre våningen.
Hej Guppien!
Vi håller på att kolla upp olika alternativ, har inget bokat och klart ännu. Ni då?
Hej Guppien!
Det låter ungefär som vi, har inte heller kommit fram till vad vi vill ha. Fick tips på mässan om att en dj eller duo med förinspelat komp kan anpassa ljudnivån under kvällens olika faser medans ett band med trummor inte går att dämpa.
Vi tyckte oxå att mässan var fjuttig, saknade framförallt blommor och tårtor. Fick med oss några nyttiga rabattkuponger därifrån i alla fall och nu vet min blivande vad han vill ha på sig på vår stora dag.
Hejsan Idesprutan!
Vad är det du vill veta? Vi ska dit och prata mat i början av april.
/Katja
Hejsan Idesprutan!
Vi känner oss helt trygga med Helena. Vill du ha referenser från tidigare bröllopsmiddagar så är det bara till att fråga! Där kan jag inte hjälpa dig förrens efter 28 maj.
Lycka till!