• @my

Häst och vagn i Mölnlycke

Någon som har annat och billigare tips på häst & vagn än Dragonen och Sleipners?

• Svar på tråden Häst och vagn i Mölnlycke
  • KatjaA

Hejsan!

Vi har anlitat Körsällskapet Nordhallänningarna till våran dag, det blev något billigare.

www.ksnh.nu/

Lycka till!
    Katja

• guppien

hej! ska ni gifta er i mölnlycke? *nyfiken*

• @my

Ja, det stämmer, Solstens loge.

• guppien

aha! vi ska va på råda säteri efter vigseln i kyrkan!

• guppien

har inte börjat fundera på transport från kyrkan än..e bara i början av planeringsstadiet! det är rätt dyrt m häst o vagn va? vi har kompisar som hade det o hon sa att det kostade en del...fast å andra sidan gifter man sig ju bara en gång förhoppningsvis.. Spännande det lät med Solstens loge *ler* var ligger den?

• @my

Det är en hembygdsgård bakom Kronans droghandel typ. Ett mindre charmigt ställverk ligger alldeles intill. Pris för häst och vagn verkar ligga mellan 1500-2000 kr, medan somliga tar både 4000 och 4500.

• KatjaA

guppien: Vi ska också vara på Råda Säteri efter vigseln, har ni spikat meny och sådant ännu?

Vi var där för några helger sedan och såg det uppdukat för bröllop. Ska börja fundera på meny och sådant nu när vi vet hur många som kommer, har ju en hel del vänner som är allergiska så det blir nog en ordenarie + en specialmatsmeny.

• guppien

@my: ja men det kan ju va charmigt ändå!
    KatjaA: nej vi har bara bokat kyrkan o råda säteri än så länge..plus att jag har klänning! ska ha min mammas, bara sy om den lite om det går har bokat tid med henne nere på torget!
    Bor ni båda här i mölnlycke?

• KatjaA

Vi bor i Pixbo. Vad kul att din mamma hade kläder kvar, det har inte min, jag hade i för sig inte kommit i det - mamma var smal som en sticka då hon gifte sig. Slöja eller något annat hade varit kul att ha efter henne, det har min blivande makes mamma. Så den lilla ramsan gammalt och nytt etc ska nog gå bra att uppfylla.

När gifter ni er? Vår dag är 28 maj.

• guppien

Ja det är faktiskt lite roligt 30 år gammal! vi gifter oss 17 september! men SÅÅ mycket det är att planera alltså..fast jätteroligt!! vilken präst viger er? vi vet inte än vem det blir.. och man får ju inte önska heller

Svar på tråden Häst och vagn i Mölnlycke