• Hoppas!

Är det någon som har gått ner i vikt med The Zone?

Är nyfiken om den dieten fungerar! Är det någon som har gått ner i vikt och behållt viktnedgången?

Alla tips och råd välkomnas!

• Svar på tråden Är det någon som har gått ner i vikt med The Zone?
  • Tiggeribus

ser att jag är sent uten, men ändå..! jag har ingen erfarenhet av The Zone men ville berätta om det som man kanske kallar Atkins dieten eller så. Jag gillar inte sånna där dieter eftersom de oftast ger ett tillfällig resultst men i varje fall. Min mamma fick problem med magen o gick till en man som sen i min värld gick under namnet trolldoktorn! Absolut inget illa menat men han var ingen traditionell läkare o det var väl därför han fick det namnet... För att hjälpa mamma med hennes magont sa han att hon skull ta bort alla mjölkprodukter samt dra ner ordentlig på pasta. Mamma gjorde detta o fick tillbaka sin mage utan smärtor. Pappa hängde på eftersom det var lättast med maten att äta samma o som en trevlig bieffekt gick mamma ner 8 kilo o pappa 12!!! De var inte alls stora på något sätt, ingen skulle säga att de skulle behöva banta, så det var inte så att det fanns så himla mycket att ta av. Sen tog de så klart också bort/minskade på godis o allt det där. Istället för pasta o allt det äter de massa gönsaker o det blir man ju inte så mätt på men lägger man till detta med bönor i alla dess varianter, tonfisk etc, blir det en toppenmat. Jag kan verkligen rekommendera det om man vill gå ner lite i vikt. Sen tror jag inte man ska bli manisk o aldrig äta mjölkprodukter eller pasta, men äter man vanligtvis en hel massa, då räcker det förmodligen med att dar ner till knappt hälften för att det ska funka. mamma säger att hon äter som en häst, så det är ingen svällt det är frågan om! Kanske kan vara något, är så enkelt. I stället för mjölk, kan man ta solhavre, är enligt mamma toppen bra. En fukost på havregryn med solhavre o en banan, det är nog den bästa starten på dagen du kan ge dig själv!

• bubbli

Är helt frälst på Atkins! Funkade superbra för mig, gick ner nästan 10 kg på 3 månader utan större besvär!!!! Har aldrig ätit så bra mat som jag gör nu, dessutom så är jag mycket piggare! köpte boken Atkins för livet för att komma förbi alla "goda" råd o fördommar om Atkins.
    Lycka till med dieten!

Bubbli

• S&D

The Zone vart ifrån kan man köpa den ?
    och hur använder man den! ere som soppor eller tabletter? vill gärna veta! det är så himla viktigt

• SYL

zone ar vanlig mat som ar indelad efter hur mkt av protein, kolhydrat osv man ska ata.

• tvillingsjäl

kortsiktigt kan säkert atkins fungera men långsiktigt tror jag att det blir svårt..hjärnan behöver kolhydrater och äter man för mycke proteiner är det lätt att man tillslut börjar må dåligt. Det varnas dessutom för leverskador så kanske är det så att lagom är bäst, alltså att inte överdriva dieten..man ska vara rädd om sin kropp! Själv vill jag inte hålla på med dieter..alla delar av kosten är viktiga det är upp till en själv att styra över intag/förbrukning i form av bra kost och motion.

• bubbli

Själva grejen med Atkins är att man drar ner på kolhydraterna till ett minimum i början för att sen, när man börjar närma sig sin målvikt hittar balansen med kolhydrater och framför allt äter bra kolhydrater. Självklart ska man vara försiktig med alla dieter och läsa på innan man börjar, i annat fall kan man säkert hamna i riskzon för div skador och sjukdommar, precis som med träning...En lagom är bäst, eller vad är det man brukar säga?
    Bubbli

Svar på tråden Är det någon som har gått ner i vikt med The Zone?