• MullesMys

Är det någon här som simmar?

Jag går och simmar före jobbet tre-fyra ggr i veckan, själv orkar jag aldrig räkna längder utan simmar mellan 45-50 minuter åt gången.
    Håller mig alltid till "magsim" ( eller vad det nu kallas ) och oftast simmar jag relativt lungt och gör små "spurter" där jag simmar det fortaste jag kan i en längd ( 25m ).
    Äter frukost bestående av havregrynsgröt och två smörgåsar innan jag går iväg till simhallen och är sen lagom vrålhungrig till fm fikat halvtio

Har simmat så här sedan i augusti och nu har det blivit ett "gift", man känner sig så härligt fräsch o pigg efter en stund i bassängen

• MullesMys

Jag har gått ner 17kg utan att ändra mina matvanor i någon större utsträckning i övrigt.
    Hade tidigare lite problem med ryggen och axlarna men det har försvunnit och dessutom är jag som sagt mycket piggare än vad jag har varit på flera år.
    Visst är det kämpigt att kliva upp en timme tidigare än jag egentligen skulle behöva men det positiva överväger och har man väl övervunnit "latmasken" som iblan tränger sig på så känner man sig underbart nöjd med sig själv.

• MullesMys

Lycka till!! Och kom ihåg att du är som nöjdast efteråt de gånger det verkligen har tagit emot innan

• MullesMys

tack blivande fru J, jag har suttit i drygt fyrtio minuter och funderat över vad det heter - bröstsim så klart Ibland får man totalt hjärnsläpp

• MullesMys

En bra duschkräm och att smörja in sig är viktigt, själv kör jag med Dove´s duschkräm och lotion och det har fungerat bra för mig.

• MullesMys

Jag kör med badmössa, ibland.... Brukar dessutom passa på att antingen låta balsamet sitta kvar i håret eller göra en inpackning och sitta i bastun en stund efteråt.
    Själv har jag fått mjukare o smidigare hy sen jag började simma vilket nog beror på att jag var betydligt slarvigare med att smörja in mig tidigare

Svar på tråden Är det någon här som simmar?