• Tant Pernilla

Till alla med sömnproblem!

Låter mer som om man skulle bli liggandes sömnlös och fundera på om allt är "rätt"...

Själv sover jag som en stock fast jag har teve, dator, mobiltelefoner, vassa hörn -och en snarkande man - i mitt sovrum.

• Tant Pernilla

cricri: Du behöver ju inte bara hoppa på mig!

Visst, var och en blir salig på sin fason. Mår du bättre av det här så ska du förstås göra detta.

Sov gott!

• Tant Pernilla

Äh, nu kan jag inte hålla mig längre!

Det hela handlar ju om om man _tror_ på att hörn och liknande kan vara "giftpilar" som tar energi. I en annan filosofi så skulle säkert träd kunna ses som energigivande och roskapande.

Det finns ju inget objektivt i det här, utan det handlar ju om vad man som individ tror på, precis som vissa tror på en gud och andra tror på flera gudar.

Visst kan man förkasta en metod utan att prova den. Det finns de som säger att det är jättebra att knarka eller att fasta eller att be. Jag kan ju då som individ avgöra om någon av de metoderna att nå lycka, sömn eller framgång, är nåt som passar mig. Är det inte det så avfärdar jag de metoderna. Likaså kan jag säga att jag inte tror på giftpilar. Fastän någon annan gör det. Man får tro på olika saker och tycka olika.

Visst är det bra med en lugn och harmonisk plats där man sover, det tror jag ingen ifrågasätter. Men det får ju finnas gränser... känner jag.

cricri, du får nog acceptera att inte alla tror på de tips du presenterar. Funkar de för dig - och någon annan - så är ju allt frid och fröjd. Good for you.

Men presenterar man sånt här i ett forum får man också räkna med att få respons som man kanske inte önskade sig.

Svar på tråden Till alla med sömnproblem!