• Cybermamman

Till alla med sömnproblem!

Människor som redan mår dåligt kan dom tänkas må bättre av att bli upplysta om giftpilar och död än att man kanske helt enkelt mår bättre av god ordning, kärlek och lugn och ro omkring sig? En stilla undran från en okunnig - vilken gren av feng shui talar om giftpilar?

• Cybermamman

Har precis skrivit till Nordic School of Feng Shui och frågat om hur det förhåller sig enligt deras åsikt. Jag väntar på svaret med spänning.

• Cybermamman

Jag tror säkert att du läst och har koll på jättemycket cricri men jag blir ledsen när oro och ångest planteras hos människor - man kan ju uttrycka saker på olika sätt. Många som mår dåligt söker ju svar på olika håll och de tar till sig både det ena och det andra och jag tror inte att andemeningen i Feng Shui i vilken lära det än må vara är att skrämma människor utan att dom skall må bra. Eller hur?

• Cybermamman

Jodå, det har jag sett men jag har inte satt mig in i ämnet så mycket. Jag har stor respekt för kunskap som förts vidare under årtusenden men jag har lite svårt för själva skrämselmomentet. Jag är dock inte så säker på att Feng Shuiläran framställer den på det sättet. Har du koll på det mr m2b?

• Cybermamman

Jag förstår cricri, det är väldigt lätt att bli misstolkad både när man skriver och säger saker och ibland när man försöker förklara blir det bara värre och värre - inte alls som man tänkte från början tyvärr.

• Cybermamman

Hej cricri, får man vara ofin och avbryta ämnet en liten stund? Känner inte igen dig sen tidigare (jag har inte varit här så länge) men jag undrar bara om du skall gifta dig snart oxå?

• Cybermamman

Tror inte att man _måste_ ska gifta sig för att vara här, jag var bara lite nyfiken. Alla pratar ju mest om bröllopsbestyr fast inte här på Debattforumet förstås...visst är det kul med fester. Du verkar ju väldigt insatt i Feng Shui så jag undrar om du vet något särskilt som är förknippat just med bröllop eller fester?

• Cybermamman

Jajamen inte många veckor kvar...ska bli så roligt.

• Cybermamman

Det där med vassa saker det har jag hört sen jag var barn av mina föräldrar, man ger inte bort knivar och saxar tex. Men inte tror jag att dom kunde Feng Shui det är nog som du säger, gammal visdom i största allmänhet!! Frågan är om man bör ge bort godis som man kan bli fet av..det ska jag fundera på

• Cybermamman

Men du det där med pärlorna vad kan det betyda?

• Cybermamman

cricri, jag bara skojade. Jag menar att man inte ska ge bort sådan som är dåligt för mottagaren. Eftersom jag har en minst sagt spolformad figur redan så tänkte jag att godis inte var bra egen teori alltså...bara på skoj.

• Cybermamman

Närå du hade inte missat nåt - och jag ska inte äta upp dig för att du trodde det heller...hoppas alla kan sova gott i natt fastän diskussionerna hettat till ibland !!

• Cybermamman

Tack cricri sov gott själv, sen jag träffade min man så sover jag som en liten gris. Inte för att han är tråkig utan för att jag trivs så bra

• Cybermamman

Kan vi inte starta en till tråd om Feng Shui för dom som tycker att det är intressant _och_ roligt?

Svar på tråden Till alla med sömnproblem!