• Eliisa

Till alla med sömnproblem!

Oj, om man blir så här "trevlig" som cricri av feng shui är det nog ingenting jag vill prova.

Jag tror helt enkelt det handlar om att ha en tvivsam miljö, inte bara i sovrummet utan i hela lägenheten och på jobbet. Jag trivs jättebra i mitt hem, men jag har inte möblerat feng shui-aktigt (snarare tvärt om i vissa fall) och jag sóver hur bra som helst (jag måste dock diska innan jag går och lägger mig, annars ligger jag och tänker på att jag måste göra det på morgonen).

Att påstå att man kan dö om garderobshörnet pekar åt lite fel håll är rent av löjligt!

• Eliisa

Men det är ju snarare din attityd som gör att jag inte tar någonting du skrivit på allvar.

• Eliisa

Men herre gud, lugna ner dig människa!

"jag tror helt enkelt det handlar om att ha en tvivsam miljö, inte bara i sovrummet"...
    Vem har sagt då att det är bara i sovrummet? Det är tydligt att sovrummet är viktigast men bara BÖRJAN, därför hänvisade jag till böckerna för att gå vidare, annars måste jag klistra in hela boken här!

Skrev jag någonstans där att jag INTE tror att du tyckr att man ska fixa hela omgivningen enligt feng shui? Klart att jag fattar att du har allt ordnat efter dina "läror". Jag skrev vad JAG tyckr är viktigt!

""Att påstå att man kan dö om garderobshörnet pekar åt lite fel håll är rent av löjligt"
    Du, inte åt "fel" hål utan åt DITT hål... "

Men är inte MITT håll FEL håll enligt dig? Är det inte lika fel om det pekar på min sambo, eller mitt barn (som jag inte har)? Ska jag behöva specifiera alla som sover i mitt sovrum? Det är väl lika väl FEL håll? Sluta anmärka på ord när du ändå inte får ihop det rätt!

Jag tycker ändå ditt resonemang är urlöjligt. Jag tror inte ett dugg på det du skriver, acceptera det. Du kan inte jämföra en kniv med en byråkant eller en garderob (förutsatt att man inte går in i garderoben, för det kan göra ganska ont). Av alla feng shui-böcker jag läst står det ingenstans, verkligen ingenstans, det du skriver här ovan. Att det skulle vara FARLIGT! Det handlar om bästa sätt att må väl, att skapa ett harmoniskt hem. Jag tycker helt enkelt att du du är helt ute och cyklar.

• Eliisa

Äsch, ta det lugnt. Du blir ju så arg för ingenting!

"Nu vill man få mig att se ut som att jag påstår vilka delar av världen har gott under, hur och varför"

Eh, återigen, läs inläggen!

"Kan ni som är efter sånt bara försvinna?"

Nä, då skulle du nog inte skrivit på ett debattforum. Det enda jag vill ha är lite bevis på dina påståenden, men det verkar inte som om du har några.

God natt!

• Eliisa

"Nu vill man få mig att se ut som att jag påstår vilka delar av världen har gott under, hur och varför"

Nä, då skulle du nog inte skrivit på ett debattforum. Det enda jag vill ha är lite bevis på dina påståenden, men det verkar inte som om du har några.

God natt!

• Eliisa

God natt!

• Eliisa

Oj, inte meningen att skicka det fler gånger!

• Eliisa

Nja, vi är faktiskt två personer som använder den här datorn. Jag glömde bara bort att logga ut och sen logga in med MITT nick. Blev lite fel där, men det är ändå jag som skrivit hela tiden (även om hon sitter och skrattar här bredvid). Så sorry, men din taskiga attityd leder ingenvart den här gången heller. Men du trodde att du hade kommit på något smart där va?

Jag blev förresten inte ett dugg ledsen över dina svar (varför skulle jag blivit det?), jag försöker verkligen förstå dig, men det går inte. Du är ganksa otydlig i dina svar.

Och nej, jag tror fortfarande inte att du har några vetenskapliga bevis, då kunde du väl ha lagt fram dem tidigare i tåden istället för att gång på gång redovisa för dina egna historier.

Jag tycker du ska lägga ner din taskiga attityd nu! Du kommer ingenvart på att vara nedvärderande mot folk (nu syftar jag framför allt på dina två senaste inlägg). Jag är fullt medveten om att nicket står vid varje inlägg, så korkad är jag faktiskt inte. Möjligtvis lite glömsk som glömde logga ut Monn först.

Sådär, nu ska jag packa ihop mina saker och åka hem till mig. God natt tjejen (eller killen).

Ps. såvida du inte är villig att redovisa för dina vetenskapliga bevis behöver du inte ens svara på det här inlägget för du har nog inte så mycket mer intressant att tillägga.

Svar på tråden Till alla med sömnproblem!