Men herre gud, lugna ner dig människa!
"jag tror helt enkelt det handlar om att ha en tvivsam miljö, inte bara i sovrummet"...
Vem har sagt då att det är bara i sovrummet? Det är tydligt att sovrummet är viktigast men bara BÖRJAN, därför hänvisade jag till böckerna för att gå vidare, annars måste jag klistra in hela boken här!
Skrev jag någonstans där att jag INTE tror att du tyckr att man ska fixa hela omgivningen enligt feng shui? Klart att jag fattar att du har allt ordnat efter dina "läror". Jag skrev vad JAG tyckr är viktigt!
""Att påstå att man kan dö om garderobshörnet pekar åt lite fel håll är rent av löjligt"
Du, inte åt "fel" hål utan åt DITT hål... "
Men är inte MITT håll FEL håll enligt dig? Är det inte lika fel om det pekar på min sambo, eller mitt barn (som jag inte har)? Ska jag behöva specifiera alla som sover i mitt sovrum? Det är väl lika väl FEL håll? Sluta anmärka på ord när du ändå inte får ihop det rätt!
Jag tycker ändå ditt resonemang är urlöjligt. Jag tror inte ett dugg på det du skriver, acceptera det. Du kan inte jämföra en kniv med en byråkant eller en garderob (förutsatt att man inte går in i garderoben, för det kan göra ganska ont). Av alla feng shui-böcker jag läst står det ingenstans, verkligen ingenstans, det du skriver här ovan. Att det skulle vara FARLIGT! Det handlar om bästa sätt att må väl, att skapa ett harmoniskt hem. Jag tycker helt enkelt att du du är helt ute och cyklar.