• KickanF

together we are strong.

HEJSAN HOPP !

Jag har varit inne på andra trådar om att börja nya sunda vanor osv, men där verkar alla till att lyckats så himla bra hela tiden o har kommit en bit. Känns inte som om man är riktigt på samma nivå då (inte ännu iallefall). Själv står jag fr o m idag på ruta 1, klarade att hålla igen o leva nåtsånär sunt hela januari, sen började jag jobba 1/2 o fick då en försenad julklapp i form av en säck full med olika chokladaskar (choklad är nog det enda som jag är i princip är beroende av). Sen var man tillbaka på fel bana igen.

Så det jag undrar är om det finns någon/några fler här som inte kommit igång ännu men som inte vill vänta tills nästa nyår! Så man kunde stötta o peppa varandra, byta recept o ideér m mera. För det finns trots allt bara ett misslyckande o det är att sluta försöka.

• Svar på tråden together we are strong.
  • KickanF

Jag vet vad du menar. Är likadan. Blir nästan deprimerad om jag är o handlar o inte får köpa lösgodis. Men jag har kommit på att jag istället kan köpa "bantningschoklad", mums mums (80 kcal) eller sockerfritt. För jag är inte den som kan gå hela dagen o BARA äta nyttigt till 100%. Det klarar jag max 2-3 dagar sen frossar jag istället.

Har precis suttit o gjort en "diet" (är roligare än det låter) som jag tänkt följa några veckor nu. Men på den så ryms det lite "gott också". Annars klarar jag inte det. Första stoppet är påsken. Ska ha gått ner 4-5 kg tills dess.

I vilket fall så är det de första 2 veckorna som är tuffast, sen brukar det gå lättare.

• KickanF

Cybermother. 15 kan bli lite tufft, men minst 8 i allefall o det är ju faktiskt mer än hälften.
    Förresten var det inte du som skrev att du var duktig o klarade det galant..... ända fram tills jobbets första fikarast. Skrattade gott för jag kände igen mig där. Fast har bytat jobb nu o där har de börjat att dra in på kakorna av ekonomiska skäl.

• KickanF

Men som jag skrev så är jag inte den som klarar av att sitta o dippa morötter på kvällarna. Då tar jag hellre en chokladkola o suger på läääääänge.

• KickanF

Jag brukar inte ha bra minne i vanliga fall, gjorde ett undantag.
    Tänker också ibland att jag ska gå upp lite tidigare än kl 6 för att hinna stå lite på trampmaskinen. Men när jag tänker det så brukar mina små huliganer vakna (1 år o 2½ år "gamla") o sen får man fullt upp med dem. Men vi gympade lite alla 3 till musik i em.

Gick mycket på gym innan o saknar det, men ska man ha barnvakt till de små så får man hosta upp ca 400-500 kr/mån o det är lite mycket. Ska ut o gå på lunchen i morgon. Förresten nu blev jag faktiskt lite sugen på att ta en runda på trampen, passa på nu innan Bolibompa slutar.

Svar på tråden together we are strong.