Juliette: Det vanligaste felet vi svenskar gör är att vi äter för sällan! Detta gör dels att vi äter för mycket och fel saker när vi väl är hungriga... Har man inte ätit på massor av timmar är det lätt att slänga i sig nåt snabbt, som ger energi snabbt eftersom det är det kroppen skriker efter. Nackdelen med detta är att fettinlagringen i kroppen ökar... Det bästa är alltså att äta 5-6ggr per dag och då äta "långsamma kolhydrater". Alldeles för många svenskar hoppar över frukosten och detta har till stor del lett till vår stora övervikt i Sverige idag...
Jag äter själv inte frukost hemma utan går till jobbet först men ser alltid till att ha med mig mat eller att ha mat på jobbet så att jag kan äta frukost direkt när jag kommer dit. Äter sedan ett mellanmål innan lunch, sedan lunch, sedan 1-2 mellanmål och slutligen middag ;) Massa ätande blir det...men det funkar och det är bra för kroppen i längden :)
"Trickset" med att gå ner i vikt är ju att förbruka mer energi än man får i sig UTAN att sätta kroppen på svält... Bli medlem i viktklubben eller netdoktors liknande sajt på nätet så får du koll på kalorierna. Eller bli kund hos t.ex ITrim som hjälper dig att både gå ner i vikt snabbt OCH komma igång med träningen OCH lära dig mer om hur kroppen och hjärnan funkar i förhållande till mat och motion. Lycka till!
//Linda, 19 kilo lättare sedan september :)