Jag är så motiverad idag så jag måste skriva av mej lite om det!
Igår funderade jag mycket på mitt liv, och känner att jag ABSOLUT ska kämpa med viktnedgången, det behöver inte bli till maj- utan istället kan jag ha ett delmål till maj. Spela roll om det tar ett par år att gå ner, huvudsaken är at man gör det.
Dom senaste 4 åren har jag gått upp ca fem kilo om året ungefär...det låter inte mycket, men tillslut blir det JÄTTE mkt.
Jag vill gå ner för min skull, för min dotters skull. Jag tror att om jag går ner i vikt så kommer jag att våga vara den jag är, för nu känns det som att min övervikt skärmar av min personligehet- jag vågar inte vara lika öppen som jag var förr när jag var normalviktig.
I flera år har jag velat gått ner i vikt, gått med i vv, cambridgekuren, atkins mm, men sen har jag gett upp för att motivationen har spruckit och så har jag tänkt att "nästa måndag ska jag börja igen" och så har jag tänkt i flera år nu. Det har varit många måndagar sen jag tänkte så först, men jag har då inte gått ner nått- utan gått upp!. Vill man gå ner så ska man börja på en gång, inte vänta tills nån speciell dag eller tänka att tills jul eller midsommar måste jag gå ner 20 kg. Visst kan man se det som peppning men det viktigaste är trots allt att det går neråt. Att man äter rätt och rör sig mycket.
Idag har jag varit ute o gått samt tränat aerobic och det känns jätte bra! Nu ska jag ALDRIG ge upp, visst kan jag unna mej nånting nångång, men helst inte de heller. För när jag "fuskar" fallar jag oftast för tanken att "nu när jag redan har fuskat kan jag lika gärna äta det här också och börja om från början imorron- eller på måndag"
Jag hoppas att ni alla som verkligen vill gå ner i vikt börjar NU, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU Om ni nu verkligen vill gå ner i vikt alltså.
Vissa dagar känns det som att jag alltid kommer att se ut såhär, som om jag inte kan gå ner i vikt och bli nöjd med mej själv. Men alla kan gå ner om man verkligen vill, det tar bara lite olika lång tid o så. Jag brukar alltid tappa motivationen efter nån vecka, men nu VÄGRAR jag tappa motivationen, även om jag blir ledsen eller arg eller deppad.
Jag blir ju inte direkt gladare av att sätta mej och vräka i mej chips,dipp och dricka. Jo kanske för stunden, men sen då?
Nu får det vara nog helt enkelt, jag kommer att skriva mina viktresultat varje söndag. Om det är några flera som vill hänga på med att dela med sig om hur mycket man går ner och hur man känner sig så är ni hjärtligt välkommen att skriva här! Jag har blivit väldigt peppad av en massa snälla här inne på bt. Tack!