• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

mrs: Var inte meningen att det skulle bli två sånna gubbar

• lelise77

Juliette:
    Ja det gäller att passa på medans vi har så här fint väder!
    Ha så trevligt i snön...

• mrs.

Invecklat?

Vilket bantarsoppan jag är på nu eller att jag ska i forts köra måndag-onsdag en kur och torsdag-söndag vad jag vill "normalt".

Låter lite enkelt så jag får testa, om så lite kan göra succe

så här ser 3dagars dieten ut:

Så fungerar den:

Dieten fungerar med hjälp av en kemisk process. Den får inte varieras eller ersättas med något annat. Salt och peppar får användas, men inga andra kryddor. När exakta mängder inte anges gäller sunt förnuft. Efter tre dagars diet äter man normalt igen, men inte mycket. Efter fyra dagars normal mat startar man tre dagars diet.

Meny:

Dag 1:

frukost: 1/2 grapefrukt, 1 rostad brödskiva, 2 tsk jordnötssmör.

lunch: 1,4 dl tonfisk, 1 rostad brödskiva.

middag: 2 skivor kött (85 g), 2,8 dl gröna bönor, 2,8 dl rödbetor, 1 litet äpple rivet, 2,8 dl vaniljglass.

Dag 2:

frukost: 1 hårdkokt ägg, 1 rostad brödskiva, 1/2 banan.

lunch: 2,8 dl kopp keso, 5 salta kex.

middag: 2 korvar i bröd, 2,8 dl broccoli, 1,4 dl morötter, 1,4 dl banan, 1,4 dl vaniljglass .

Dag 3:

frukost: 1 hårdkokt ägg, 1 rostad brödskiva.

lunch: 5 små skivor cheddarost, 5 salta kex, 1 litet äpple.

middag: 2,8 dl tonfisk, 2,8 dl rödbetor, 2,8 dl blomkål, 1,4 dl honungsmelon, 1,4 dl vaniljglass.

3dagar är alltid lättare att klara åt gången än en stenhård kur veckovis, så... jag ska prova en vecka först.

• Juliette

mrs: Ställer inte kroppen in sig på svält under en sån kur?

• Juliette

lelise: Vi vart inte uta så länge för det hade hunnit bli kallare och solen var borta

• mrs.

det är ju bara 3dagar åt gången.

dag 1 ger iallafall "nöjd" vv:are i points.
    dag.2 ger mer än vad min vv rekomenderar.
    dag.3. ger ca 0.5points under mitt rekom.

så jag tror inte det är det.
    du får ju i dig kolhydrater, fett, vitaminer... så...3 dagar kan inte vara fel.

• mrs.

beror ju lite på vilket märke och val av produkt... hur mycket det ger men allmänt snabbt räknat så...

• lelise77

Juliette:
    Huvudsaken att man tar sig ut i alla fall!
    Vi har precis ätit lunch ,nu ska vi bara lek och hhatrevligt innen tills vi ska hämta storebror och då passar vi nog på att vara ute ett tag när alla ändå är påklädda!
    Usch vad dagarna går fort...jag hinner inte gör något förutom ta hnad om ungar och städa,tvätta och laga mat!

• lelise77

Juliette:

Hallå vart har du tagit vägen?
    Hoppas allt är bra med dig och att du inte har tappat motivationen...

• Juliette

lelise:
    Hej! Jag har varit bortrest men nu är jag tillbaka och med motivationen på topp fortfarande
    Har dock fuskat ihelgen men nu är det nya tag. Hur går det för dej?

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)