• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette: visst brukar jag tröstäta...alldeles för ofta!
    Men just nu är jag inne i någon sådan period när jag försöker vänja av mig att göra sådanna dumheter!
    I dag när vi var och storhandlade blev jag sååå vansinnigt sugen på godis så jag var tvungen att köpa lite grann men det är ju trots allt helg och jag är värd lite godis!
    Fick veta hur mycket det kommer att kosta att laga våran bil..."bara" 25 000,som hittat!
    Helt otroligt att det kan vara så dyrt att laga en bil!
    Mina föräldrar har lovat att dom kommer att betala,så vi kommer "låna" av dem!!
    Tur för så mycket pengar har vi absolut inte!

• Juliette

lelise:
    25 000!!! OJ, näe så mycket pengar har då inte vi heller till övers. Inte så många som har det kanske?
    Tur att man har föräldrar, dom har ställt upp mycket för mej
    Visst måste man få unna sig godis ibland, men jag måste låta bli det ett tag till så jag vet att jag behärskar att äta bara några godisar och inte ett halvt kg!
    Det är verkligen dumheter att tröstäta, man mår ju bara sämre efteråt, dels för att man känner sig degig i kroppen och dels för det dåliga samevetet- så är det för mej iallafall.
    Idag har jag inte haft en bra dag, har haft två prov dom senaste dagarna som inte känts så bra och då blir jag så nervös för mina betyg. Vill få bra betyg.
    Så med andra ord- jag tröstäter också. Men inge mycket har jag fuskat, lite mer mat än vad jag borde.
    Så med andra ord jag tröstäter, stressäter och festäter....hummm...tänk att mat tar upp en sån stor del av änns liv. Förr var det aldrig så för min del, det har jag byggt upp under dom här 4 åren.
    Men men...som jag sagt tidigare-nu får det vara nog

• citronen

Tänk om man hade föräldrar som brydde sig på rätt sätt!

och inte bara hörde av sig när man ska ha hjälp, och saker inte blir jobbiga för henne.

suck....

• lelise77

Juliette:

Ja det känns så skönt att mina föräldrar kunde hjälpa till!
    25000 är otroligt mycket pengar för oss...vet inte hur vi skulle ha överlevft annars!
    Självklart måste man kunne unna sig lite gott ibland,jag är bara sä rädd att inte kunna sluta äta efter några godisar.Vill ju inte tappa kontrollen nu när jag har kommit så här långt!
    Hoppas det gick bra på proven för dig!

• Juliette

citronen:
    Hmm...det är måna som har jobbiga föräldra/barn relationer....jag hoppas för allt i världen att jag och min dotter alltid kommer att ha en bra relation. Hur gammal är du? Jag hoppas det blir bättre för er framöver(nu vet jag inte så mkt iförsej så tolka mej på rätt sätt)

lelise:
    Jag är dubbelt upp motiverad idag, titta på gamla kort när jag var normalviktig och vältränad...jag känder riktigt hur bra det kändes att vara så smal...Jag längtar tills jag kan känna så igen, känns avlägset att jag nån gång ska kunna känna så. Men men...den tiden kommer
    Ja jag hoppas det gick bra på proven, vi ska ut på djurparkspraktik några veckor efter påsk så då ska alla kurser vara klara = mkt att göra nu!
    Det är svårt att inte äta när man sitter med en uppsjö av saker att studera till. Förr satt jag ofta med en godispåse när jag studerade. Alltså så kan jag fylla på med gårdagens inlägg att äter när jag studerar också..*skratt*...var det nångång jag inte åt kan man ju undra...

• Juliette

lelise:
    Självklart ska inte någon av oss tappa kontrollen, jag tillåter dej inte att göra det
    Det här ska vi klara, dröm om bröllopsklänningen du vill ha nästa sommar, om du börjat fundera på hur den ska se ut? Eller du kanske har en som du ärvt av mamma eller så?

• lelise77

Juliette:

Vi har börjat funder lite grann på bröllopet men det känns så svårt att bestämma hur man vil att allt ska vara...eftersom jag bara ska gifta mig en gång såmåste ju allt vara perfekt!
    Min mormor ska sy min brudklänning och det känns så otroligt roligt och speciellt!
    I går "syndade" jag lite och åt lite godis framför tvn...det var jättegott men uschvilken ångest jag fick efteråt!
    Nu ska vi snart ut och leka i snön,det ska bli roligt...visserligen ganska tungt men det är ju bra för då får ju kroppen jobba och förbränna lite mer!
    Mina ungar blir sååå rastlösa om dom inte aktiveras ute en stunf varje dag!!
    Hoppas ni får en fin dag!!

• Juliette

lelise:
    Viist är det hemskt vilken ångest man kan få när man fuskar.
    Att leka med barn kan vara som ett motionspass, speciellt ute
    Va roligt att din mormor ska sy klänningen, ska ni ha ett stort eller litet bröllop?

• lelise77

Juliette:

Vi var ute och lekte med ungarna över två timmar...fy vad jagvar trött när vi äntligen kom in!
    Jag har bestämmt att jag "är värd" att äta lite godis i dag med,jag vet att det kanske inte är någon bra ide men det känns bara som en bra godisdag!
    Hur har din dag gått?
    Har du fuskt/unnat dig?
    Vi kommer nog inte att ha ett speciellt stort bröllop,jag tror att det kommer ca 40 gäster(min sambo har många syskon med familjer)
    Det känns jättespännande att snart få börja kolla på olika brölopsklänningar och alla olika modeller!
    Jag hoppas ju bara att jag sk vara nöjdare över min kropp då och att jag ska vara ner på 60kg,så det förhoppningsvis är roligt att pröva alla klänningar!
    Min mormor har sytt många brudklänningar så jag tror den kommer att bli skitsnygg!

• Juliette

lelise:
    Min dag har gått hyffsat, men jag känner att jag kan bättre. Har inte rört mej så mkt idag, väldigt lite faktiskt.
    Jag är så trött så jag kommer att gå o lägga mej tidigt ikväll, får ta nya tag imorn
    Hur gick det med godissuget?
    Tänk va roligt när du väger 60 kg och får ta på dej din drömklänning-nått att tänka på när motivationen är låg

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)