• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette:
    Hoppas att påsken har varit bra och att du har ätit och druckit gott...det är du värd!
    Här har det varit en bra men stressig påsk,vi har haft två kalas så det har blivit en massa bakning och städning!
    Jag har hunnat mig både tårta och godis,utan dåligt samvete!!
    Har inte kunnat vara ute alls dels pga det blöta och blaskiga vädret och dessutom har jag en fruktansvärd ryggvärk...
    TRots allt det så hade jag gått ner 0,9 i morse...jag blev OTROLIGT förvånad!

• Juliette

Hej lelise
    Va roligt att du hade gått ner trots fusken, jag har inte ställt mej på vågen än. Jag har bestämt att jag ska väga mej nästa onsdag. Så vi får se hur det har gått. Jag har också fuskat ihelgen, dels för påsken och dels för att vi firade mig ihelgen. Hur gick det för dej igår och hur går det idag? Vi ska gå till djurparken idag så då får vi motionera runt där litte

• lillamejj

Hej.

jag har beställt cambridgekuren nu.
    får det antingen imorgon eller i övermorgon.
    är lite nervös.

jag är 1.69 och väger 70. men jag känner mig överviktig. så det kan väl inte vara någon fara??

• Jen78

Hej alla!
    Kul att se att det är fler som kämpar på...

• Jen78

Glömde... Fyllde år för ett tag sen och fick då boken Hitta din drömvikt av Dr Phil. Mycket bra bok för att förstå varför man äter även när man inte är hungrig och hur man bryter sina dåliga vanor. Innehåller även en del mattips men många av dom kan man ju redan. = )

• lelise77

Juliette:
    Dagen har varit ganska bra..det har ju varit kanonväder så jag och ungarna har varit ut och lekt hela dagen!
    Har faktiskt ätit nyttigt också!
    Har inte vägt mig nått mer..men var o köpte kläder i dag och kunde ha en strl mindre så det går åt rätt håll!!

• Juliette

lelise:
    Va roligt att kunna ha en storlek mindre!
    Jag har nyss tränat ett aerobic pass, det känns kanon! Så nu känns det som om jag börjar lite på nytt för det har inte gått så bra med träningen hitills. Och snart ska vi ut me hunden och sen ska vi sorstäda-så ikväll kan jag sätta mej i soffan me gott samvete!
    Ska försöka träna ett aerobic pass till innan kvällen också. Hur är din dag?

• Juliette

lelise:
    Jag har inte varit här inne så mkt sista veckan, men du vet ju varför iförsej.
    Men nu kommer jag att börja skriva här mera igen, minst en gång om dagen iallafall.
    Jag tycker att det känns så bra att vi peppar varandra och får tala om hur dagen varit osv

• lelise77

Juliette:
    Vad duktig du är som hinner/orkar träna två gåner per dag...jag blir såå imponerad!
    Jag tycker jag är duktig när jag är ute och går,i dag ska jag faktiskt fara o simma och det ska bli jätteskönt...visserligen så hatar jag att visa mig i baddräkt men det är ju en "skön" motionsform!
    Jag har faktiskt insett att jag har inga problem att undvika onyttigheter så länge jag äter alla mål jag ska och dricker vatten så blir jag inte ens sugen (oftast),det känns ju jättebra för då måste ju min gamla kropp äntligen börja förstå hur det ska vara!!

• Juliette

lelise:
    Du går ner på ett sundare sätt än vad jag gör, men jag kan inte hålla motivationen uppe om jag går långsamt fram. Men det är kanon att du är så duktig!
    Brukar du dricka kaffe? När jag är sugen brukar jag dricka kaffe och det hjälper faktiskt mot suget.

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)