• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

lelise:
    Det är ingen dålig ursäkt att säga att tiden inte räcker till, för så är det OFTA för mej med. Jag har aerobics videoband hemma så då går det iallafall lite bättre att hinna.
    Vilken härlig inställning du har!
    Man klarar allt bara man har den inställningen tror jag!

• lelise77

Juliette:
    Jag hoppas verkligen att du har rätt!
    Denna gång vill jag verklgen bli smal som alla "andra"
    Jag vägde mig i morse och jag har tappat ännu ett kilo så det går åtminstone år rätt håll!
    Har du fått något mer minus på din våg?
    Jag VET att du kommer att klara att gå ner och jag håller tummarna för att det ska gå snabbt och lätt!!

• Juliette

Det är meningen att jag ska väga mej idag, men jag tror jag ska försöka avvakta nån vecka till. Det vart ju lite fusk i veckan och ser jag att jag står stilla på 85 kg så är jag rädd för att jag känner att det är hopplöst. Kan jag, så borde jag vänta i 1-2 veckor innan jag väger mej.
    Vad bra det går för dej - Grattis!

• Juliette

lelise:
    Jag ställde mej på vågen iallafall(så länge kunde jag hålla mej..hihi)
    jag har gått ner 1 kg denna vecka, så jag är glad att jag inte stod stilla på 85 kg.

• lelise77

Juliette:
    tack!! det känns verkligen som om det äntligen börjar lossna och jag kan skymta ett slut på alla dessa onödiga kilon!!
    Jag förstår om du inte vill väga dig när du har "fuskat" men oftast så syns det inget på vågen även om man har ätit lite fel,tänk var roligt när du väl ställer dig på vägen och får se att du har gått ner ordentligt!
    Du rörr ju på dig mycket på dagarna så det syns säker på din kropp även om vågen ibland går sakta!!

• lelise77

Juliette:
    Grattis!!!
    Jag såg inte ditt inlägg förrens nu...du är ju jätteduktig!
    Visst känner man sig duktig och stolt?!
    Det går ju hur bra som helst för dig också!!!!

• Juliette

lelise:
    Jo det känns bra att det går åt rätt håll, men under alla mina "bantninsperioder" så har jag lyckats gått ner till ca 77 kg som mest, så när jag når under 75 strecket så blir jag riktigt GLAD!
    Men det är klart att det måste ta sin tid innan man går ner så pass mycket.
    Så varje kilo minus är ett steg på rätt väg
    Brukar du blir sugen på nått speciellt ibland så att det känns hopplöst?

• mrs.

Grattis till viktförlusten.

Juliette,
    du kommer att lyckas gå ner det är jag säker på.
    Hur äter du om dagarna och hur ofta rör du på dig?

Jag själv har lyckats förra året gå ner mina 15kg och nu ska jag försöka tygla bara hur jag får ner mina sista 5kg, sen är jag nöjd.

Jag provade det mesta tidigare men.. med kcal-räkning och vv kom jag ner så... nu ska jag bara försöka o försöka ta ner de sista 5kg:na som inte vill försvinna, har hållt på säkert snart 4månader men... nopp
    Jajja... inte så farligt men...man blir ju irriterad och rätt som det är så ta man en påse .... (något) och äter och sen börjar man igen *skratt*

Men med glada poss tankar så... kommer man långt.

lycka till.

• lelise77

Juliette:
    Jag är en riktig gottegris och har alltid haft svårt att säga nej till godis och chips...det är fortfarande sånt jag fuskar med och tyvärr äter alldeles för ofta!
    Jag vet att du kommer att klara att gå ner under 75 denna gång,du är ju såå motiverad!!
    Du kommer att klara det galant!
    Vad blir du oftast sugen på?

• Juliette

mrs:
    Tack, men det är trots allt bara ett kg...men iförsej ett steg i rätt riktning.
    Jag äter mindre och försöker äta ofta. Ibland äter jag tyvärr för sällan, så då brukar jag åtminstone äta en frukt. Jag vill inte att min kropp ska ställa in sig på svält. Jag promenerar ca 1/2 till 1 mil om dagen(åtmisntone mån-fre) och då o då(dock för sällan) tränar jag aerobic.

Hur lång tid tog det för dej att gå ner dina 15 kg?

lelise:
    Jag fuskar också för ofta- som du vet=)
    Men jag ska försöka dra ner på det.
    Jag blir mest sugen på choklad och chips me dipp. Men sen när jag äter det så fattar jag inet varför jag var så sugen på det. Konstigt att man aldrig lär sig bara.
    Och jag VET att du kommer att fixa det, du har en sån positiv inställning.

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)