• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • Juliette

SB_Helena:
    Jag vill gå ner ungefär så mycket också på ungefär samma tid, för att vara mer exakt så är det 20 kg jag vill bli av med på 4 månader

• SB_Helena

Juliette

Det kommer vi klara galant, eller vad tror du. Måste ändå erkänna att det är kämpigt, kroppen känns så tom. För jag har uteslutit pasta, potatis och ris i målen som jag äter efter träningen. Bara grönsaker och protein. Jag ska köra på det här en vecka och om jag inte har gått ner något så får jag väl prova en annan metod. Men 16 kg ner ska jag. Har satt upp små delmål så man inte upptäcker veckan innan slutmålet att man har 10 kh kvar, kan vara lite jobbigt. Såg att du var student också, visst är det svårt att hitta billig nyttig mat? Hur ofta väger ni er?

• Juliette

lelise:
    Förlåt att jag inte skrivit här på länge, det har varit rätt körigt på sistone. Hade besök ihelgen ochb igår börja jag min praktik. Hur har det gåt för dej sen sist? Hur gick det med ägningen igår?
    Jag verkar ha gått ner ett halv kg- kg...men min väger inte hg så det är svårt att se. Är det bättre me foten?

• Juliette

SB_helena:
    ja det är svårt att hitta bra nyttig mat, eftersom det kostar så mycket, men det brukar kunna lösa sig. Jag satsar hellre mycket pengar på bra mat eftersom jag har en dotter också. Jag brukar väga mej en gång i veckan, själv då?

• Juliette

lelise:
    Vart har du tagit vägen?????
    Jag hoppas det är bra me dej iallafall och att viktminskningen fortsätter att gå bra. Kram.

• *Vårblomma*

Hej Tjejer!

Har själv kört med Atkins och gått ned 15kg, så nu står vågen på 94kg - vill alltså ned ca 15-20 kg TILL... Suck... Men nu tänkte jag gå på ren kur med Cambride. Men jag var så peppad att komma i gång i dag, efter all rolig läsning man hittar här - så jag köpte Nutrilett (Skogsbär, bättre än förväntat) bara för att kunna starta i dag, efter som det är svårt att få tag på CK utan en konulent som man dessutom måste beställa tid hos först...
    Så nu hoppas jag på snabbt svar på tidsbokningen hos en tjej på Söder i Sthlm och tills dess så blir det nutrilett och 3-4 l vatten om dagen!

Lycka till alla!!

• SB_Helena

Juliette
    Ja jag försöker också väga mig en gång i veckan så jag ser att det går åt rätt håll=) Annars måste man vidta åtgärder. Det är som sagt inte en lätt period att gå ner i vikt på, med alla födelsedagar, studenter och grillningar överallt + glassen som ropar ens namn=) Jag kan tyvärr inte väga mig förrän på torsdag den här veckan, har ingen våg där jag befinner mig. Tror inte att jag har gått ner nåt så jag hoppas på att vågen står stilla.. Går det bra för dig?

• *Vårblomma*

Hej vad härligt att höra att ni kämpar på ändå fast det kan vara trögt ibland!

Som nybliven CK - ren kur, så är jag inne nu i dag på min tredje dag. Ingen huvudvärk om jag dricker ordentligt, har heller inte varit speciellt hungrig. Inga problem att sitta med familjen när de äter mat - jag klunkar på! Känns lite för bra... Hm undrar när smällen kommer?

Jag kunde ju inte hålla mig i måndags då jag ville starta så jag har kört med Nutrilett dessa dagar för att äntligen i dag onsdag få mina saker hos min nyblivna konsulent. Hoppas att denna start med Nutrilett ändå räknas, så jag inte måste starta om kroppen från början...

Fråga, kan man dricka funlight eller cola light om man går på ren kur??
    Så tradigt med vatten... ka köpa hem citroner och gurkor - för det får man väl smaksätta vattnet med? Eller...

Jo en sak till...
    Kunde ju inte hålla mig i från måttbandet och vågen i morse - fast det bara gått tre dagar och det mesta säkert är vatten...

Men -2,8kg på vågen. -3 cm runt magen (över naveln), samt -0,5 cm runt resten av kroppen - vad, stuss, byst, arm.

Ja sporrad att fortsätta blir man ju även om det kanske bara är vatten som sagt. Men dricker 4 l om dagen och det borde väl väga upp det?

Ha en bra dag!!

• lelise77

Juliette: Jga såg först i dag att du har skrivit nått!
    Jodå vikten gåpr stadigt neråt jag har tappat ca 3 kg sedan jag prtade med dig,trots att jag inte har kunnat motioner nästan nått! Foten börjar bli bättre och nu kan jag i alla fall stödja på den lite grann!
    Va kul att du har fått praktik...vart praktiserar du? och vad sk du bli?
    Jag ska själv börja jobba nästa vecka,jag har då skolat in min lilla kille på dagis...så då börjar allvaret!
    Jag ska jobba inom hemtjänsten/serviceboenden.

• Juliette

Hej Lelise!
    Jag trodde du hade slutat att skriva här så jag har inte änns kollat dom senaste dagarna. Va roligt att det fortsätter att gå nerår för dej, jag har också lyckats gått ner lite grann, 2 kg. Men jag har fuskat en del på maten och godiset, men jag motionerar så mycket så jag bryr mej inte om jag fuskar lite grann. Det är ju inte så att jag sitter och vräker i mej hela kvällarna utan bara på helgerna att jag äte lite gott, men jag ska försöka dra ner på det också. Jag utbildar mej till djurvårdare så jag praktiserarr på en djurpark just nu. Har du alltid jobbat inom hemstjänsten/serviceboenden?
    En kompis till mej har också örjat i viktklubben så jag funderar på om jag ska ta o göra det också, men det kostar ju en del...hmm...ska fundera på det iallafall

• lelise77

Hej Juliette!

Självklart har jag inte slutat skriva här.-..så lätt blir du inte av med mig!
    Viktklubben fungerar ju även om det blir ganska dyrt,din metod verkar ju också ju resultat och det är ju det som är huvudsaken!
    Grattis till din 2 kg,det är ju jättebra jobbat!
    Jag har jobbat inom hemtjäntsen förut men eftersom det är "lätt" att få jobb där nu så tänkte jag försöka!

• Juliette

Hej Lelise
    Jo det går ju neråt, men det går så otroligt sakta. Men jag fortsätter kämpa.
    Jag hoppas att jag gått ner det mesta till hösten, det vore härligt.
    Hur mkt väger du nu?
    Jag är väldigt imponerad att du alltid går ner...det verkar som om du aldrig har en period där det står stilla. Det är ju jätte bra!

• lelise77

Juliette:Visst har jag också perioder när det står still eller går jättesakta men nu har det varit etet bra tag sedan...men jag känner ganska ofta att jag borde göra lite mer och inte bara sitta och vänta!
    Jag väger 70 kg nu så det börjar ju närma sig mål...det är ju inegen panik så länge det går neråt får jag väl vara nöjd!!
    Det är 10 kg kvar till "det mesta jag absolut får väga" och det känns både overkligt´,skrämmande och bra!

• lelise77

Juliette:
    Vars har du tagit vägen...hoppas allt fortfarande går bra för dig och att du inte har tappat din motivation!
    Här är allt bra...vågen har stått stilla nu några dagar men jag vet ju att det går åt rätt håll!
    Hör av dig....

• Juliette

Lelise:
    Allt går toppen, men det är så mycket med praktiken att jag inte hinner skriva här så mycket. Jag tänker att jag ska ta mej tid att skriva men så rinner tiden bara iväg. Jag önskar o önskar att mina kilon kunde rasa lite fortare, men i sommar kommer jag nog att vara ledig så då ska jag minsann gå in på riktigt allvar för i höst "måste" jag ha gått ner det mesta.

• lelise77

Juliette:
    Jag förstår att du har mycket att göra,så det var kul att det fortfarande går bra för dig!!
    Jag har ju börjat jobba och jag har väldigt fullt upp på kvällarna(jobbar även mycket kväll)men det är ju roligt när pengarna väl kommer!

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)