• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • mrs.

Hej,
    1kg är ändå 1kg
    du blir väl "arg och ledsen" om det är plus istället?! *skratt* ja 1kg är bra.

Jag startade 1jan-04 och runt sommaren hade jag det mesta borta, jag körde på hårt.

Men jag åt sallad ofta och frukt, men jag tillätt mig mumsmums osv 1gång i veckan, sen promenerade jag mest bara, lite gympa hemma.

jag åt varje dag runt 1400kcal.

jag både gott och det var inte så jobbigt, när jag väl bestämde mig.

Jag läste slank-tidningen ska nog nu gå över till dem (har tidigare tidningar oxå) där är dagen räknad till 1300-1400kcal/dagen, sen kan man ju byta ut om det inte passar :)

Det stämmer bra med vv och det är vad man ska äta om man ska gå ner i vikt. Under 1200 rekom. ju inte för att inte kroppen ska slå på sväl.

Och jag ger som mest då, jag höll koll på allt jag åt, dvs vv räknar ju inte kcal tex i frukt, och det är ju inte lätt att räkna alla fria maträtter i huvudet.

Men just nu för att få bort mitt sug på allt onödigt har jag faktisk kört nu i 4-dagar på sjukhusdieten som är 7dagar, det går helt bra så...
    och to är sista dagen.
    Jag är dock inte alls sugen på sött längre men... jag kör kuren klart, så vet jag om jag har karaktär

• Juliette

mrs: Grattis själv till viktförlusten
    Men kroppen kan väll slå på svält ifall man äter sällan också?

• Juliette

mrs: Vad är sjukhusdieteb?

• lelise77

Juliette:

Jag tycker ändet det är jättebra att du har gått ner även om det"bara" är ett kilo för det visar ju att du är på rätt väg!!
    Jag är precis likadan efter jag har "glufsat" i mig,jag får sååå dåligt samvete och efteråt känner jag mig bara äcklad av allt fett jag har tryckt i mig!!

• Juliette

lelise:
    Jo det är helt klart på rätt väg.
    I höstas vägde jag 90 kg, så även om jag gått ner 6 kg på så pass lång tid så är det bättre än 6 kg uppåt. För det är ju inte så att jag bantat sen i höstas, utan det har varit vissa veckor med mkt gottigheter och vissa veckor utan..eftersom jag aldrig stått ut att banta i mer än två veckor...men nu känns motivationen på topp fortfarande, så nu är jag inte orolig att jag ska ge upp.
    För det tänker jag inte göra

Ja visst är det hemskt hur äcklad man känner sig efter man ätit sånt man inte borde äta...och mycket dessutom.
    Näe usch hur man håller på, och konsekvenser får det=en massa kilon.

Brukar du måtta med måttband?

• lelise77

Juliette:
    Jag brukar försöka ta till måttbandet när jag inte ser några resultat på vågen,då känns det bra att åtminstone förlora några centimetrar!
    Jag tycker du har varit jätteduktig som fortfarande har kvar din motivation...det måste ju kännas bra nu när du inser att du har klarat dessa kilon själv!

• Juliette

lelise:
    Ja måttbanden kan ge ett mer rättvist resultat ibland, speciellt för dom som tränar mycket och får muskler som väger mer. Jag skulle så gärna vilja orka träna mycket, eftersom muskler höjer förbränningen. Men men...man orkar väll mer o mer kan jag tro.

Jo det känns riktigt bra.
    Hur går det för dej idag då?

• mrs.

Hej,

Japp jag kör sjukhusdieten 7 dagar, funkar jätte bra för mig (fuskade lite jag hade i en hel kastrull kanske 1-2dl tomatjuice-utan tillsatser) smaken blev godare :)

Första 2 dagarna drack jag kaffe som vanligt, idag min hmm... dag 5
    jag tar varje dag Multivitamin brus tabl. och startar morgonen med.
    Jag har gått nu ner lite över 2kg (där låg min vikt flera månader tidigare *vilket var frustrerande*), men ännu idag,on,to kvar på dieten.
    Sen börja jag kämpa igen att bli av med de extra kg:na idag t mål är ca 4kg :)

Jag ska köra en bra diet på 3-dagar, den verkar "normal" den äter man 3 dagar sedan 4dagar "vanligt", sedan 3 osv.
    Så jag ska göra så att varje må,ti,on blir det 3-dagars och sedan 4dagar normalt(då man oftast kan vara iväg osv).

På så sätt håller man strängt i trådarna/vikten så man inte går upp.
    Tja naturligtvis betyder det ju inte chips osv under de 4dagarna (gillar det ändå inte), utan mer "fritt".
    Bästa med denna diet är att det innehöll glass på menyn låter inte så tokigt *hehee*

(jag hade en bok som jag köpt för bra många år sedan som heter något likn varandagsdieten, likn. uppbyggd som detta men varannan dag el var det var 3:e..).

• lelise77

Juliette:
    I dag känns det som en riktigt bra dag,medan jag följde min stora kille till dagis så passade jag och lillebror på att ta en promenad på ca 1½ timme...jätteskönt väder och han somnade i vagnen så jag passade på!
    Har ätit en nyttig och bra frukost och sitter nu och dricker en härlig kopp med te och kolar när lill killen leker!
    Hoppas resten av dagen fortsätter i samma stil!!

• Juliette

lelise: Det låter ju toppen!
    Vi ska också ta o gå ut snart, det är så fint väder här med.

mrs:Det låter invecklat det där

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)