• Juliette

"Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)

Hej!
    Jag har skrivit min tråd i skönhet & hår, visste inte att det fanns ett speciellt forum för hälsa / bantning då.
    Min tråd heter "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT?" Men nu börjar jag den här eftersom flera kan hitta den och dela med sig av sina viktnedgångar osv. För nu ska jag börja gå ner i vikt, inte imorgon eller nästa vecka, utan NU ska jag börja

• Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)
  • lelise77

Juliette:
    Allt går som på räls här...jag är faktiskt jätteförvänad att jag fortfarande är så otroligt motiverad!
    Det känns fortfarande roligt att banat och det är väl för att jag känner att det fungerar och det syns att jag har gått ner en hel del!
    Jag har fuskat lite i hlgen men även motionerat mer än vanligt så det är nog ingen fara!
    Jag blev lite orolig för dig när du bara försvann!!

• mrs.

Hejsan,

Min kur slutade och jag köpte hem råvaror efter Slank tidningen ska börja idag efter deras matsedel men gjorde egna kombi. fr-sö och jag har gått ner yttligare

Så jag kan rekom. att äta 1200-1400kcal/dagen.

Man kan ju själv skriva upp vad man äter alla förp. står kcal mängden på nästan och gör det inte det, ska man nog fundera på varför inte en innehållsförteckning är ordentlig el med.

• Juliette

lelise:
    Va bra att du också är motiverad fortfarande, hur gick det när du vägde dej igår? För visst är det måndagar du brukar väga dej på?

Förlåt att jag gjrode dej orolig men det var så hastigt att jag inte hann skriva nånting här.

Jag har inte gått ner nått den här veckan, så jag funderar på att ta en vecka full med träning och väldigt lite mat för att se hur det går då, som ett litet test. Vet att många kommer att tänka att min kropp kommer att ställa in sg på svält och bryta ner musklerna istället för fett men men...det är ju min kropp och när jag banta för fem år sedan så var det precis så jag gjorde och det fungerade då...så varför inte nu.
    Inte för att mkt kan hända på en vecka, men går det bra så fortsätter jag.

mrs: Det låter bra, men som jag skrev till lelise så vill jag prova göra som jag gjrode förut. Har inte velat det av rädslan för att min kropp ska ställa in sig på svält, men fungera det förut så vill jag göra ett försök nu med.

• lelise77

Juliette:
    Jag tycker att du ska pröva din "metod" och även om kroppen ställer in sig på svält så är det ju din kropp och ditt val!
    Om det dessutom har fungerat förut så är det absolut värt ett försök!!
    Denna vecka hade jag "bara" gått ner 1 kg...jag kan inte hjälpa att bli lite missnöjd även om vågen går år rätt håll!!
    Jag har varit in på vårdecentralen i dag och fått ny migränmedecin,jag fick ett anfall i går och fy fan vad det gjorde ont!
    Jag trodde verkligen att jag skulle dö!!
    Hopas denne nya medecin fungerar bättre...

• Juliette

lelise:
    Har du också migrän...åhhh...vad jag tycker synd om dej...jag har migrän ofta och det gör så ont så jag kan knappt göra nånting, mer än att dra täcker över huvudet ungefär.
    Men vissa gånger är det värre och då tror man verkligen att man ska gå under. Man vet inte vart man ska ta vägen för att det gör så ont. Mina tabletter är slut så jag måste också till vårdcentralen, jag använder imigran, vad har du?

Jo jag ska pröva min "metod", det är ju inte värre än att slutar om jag börjar må dåligt eller så.

Jag känner igen mej i besvikelsen över att "endast" gå ner 1 kg, jag känner också så(som du vet) men man får tänka på att det lika gärna kunde vara 1 kg plus.
    Den här veckan stod jag på samma och det är ännu mer frustrerande. Får se vad vågen står på nästa vecka.

• lelise77

Juliette:
    Då anväder vi samma medecin...fungerar den bra för dig?
    Tänk att man kan ha såå fruktansvärt ont!
    Det känns som om hela huvudet håller på att sprängas....
    Jag vet att det är löjligt att inte vara nöjd över 1 kg men jag vet ju att jag kan gå ner bättre så det känns ändå som ett litet misslyckande men det är bara att göra som du säger,ta nya tag,för vi kommer att klara detta!!
    Du ska få se att nu tills nästa vecka har gått ner en hel del!
    Jag tror på dig och håller alla tummar jag kan för dig!

• Juliette

lelise:
    Jo den fungerar oftast bra, men jag har inte haft dom på ett tag nu pga att jag aldrig tar tag i saken o går till vårdcentralen och får ett nytt recept.
    Men jag ska ta tag i det, man ångrar sig att man inte gjort det när man får migränen.

Precis, det är bara att ta nya tag=)
    Jag tror att vi både kommer att lyckas, eller rättare sagt så är jag helt säker på att vi kommer att lyckas=)
    Saken är den att jag har så bråttomt när jag vill gå ner i vikt...vill helst att det ska gå på bara månad...vilket är rätt orealistiskt....men men...det får helt enkelt ta den tid det tar. Huvudsaken är att man går ner dessa kilon.

• lelise77

Juliette:

Jag har tyvärr också alldeles för bråttom när det gäller min viktminskning,jag glömmer bort att se att jag faktiskt går ner för det känns som om jag bara har "slutmålet" för ögonen...vilket egentligen är jättedumt,huvudsaken är ju att vi blir smalare och sedan kommer att behålla den nya braiga vikten!

På senare tid har jag börjat på migränanfall ganska ofta,och med tanke på hur vansinnigt ont jag hade igår så kommer jag alltid att se till så att jag har medecin hemma!
    Jag sa till min sambo att min migrän gör ondare än att föda barn(kanske inte helt sant)men jag upplevde det så just då!

• Juliette

lelise:
    Ja precis det är ju det som är huvudsaken, tänk vilken lång tid det har tagit att gå upp dessa kilon(iallafall för mej) och då kan det ju få ta lite tid att gå ner också.

När man har riktig eländig migrän så är det värre än att föda barn, för när det sitter i huvudet så blir man ju så knäckt. När man föder barn vill man ju bara få ut dom

Gått bara bra idag me mat och motion?

• lelise77

Juliette:

Det har faktiskt gått jättebra i dag..har varit ute och gått med barnvagnen ca 2 timmar och det är mycket och bra motion för mig!!
    Har lyckats äta rätt och nyttigt hela dagen...det är faktiskt helt otroligt för jag har varit sååå godissugen,men jag har klarat hela dagen utan att fuska!

Migrän är helt klart värre än att föda barn åtminstone när man får dessa "attacker" jag känner mig fortfarande öm i huvudet.det känns som om jag msåte hålla fast det!

Hur har dagen gått för dig?

Svar på tråden "Har någon av er gått ner i vikt SNABBT" , flyttad:-)