Inlägg från: SannaE |Visa alla inlägg
  • SannaE

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hej.
    Jag har inte varit inne så mycket på denna tråd men jag gifter mig den 3 september.
    Idag bokade jag ett liveband! Tror nog att det kan lyfta hela festen.
    I lördags la jag handpenning på en klänning. Den kostar 5000 men då tillkommer upplängning och intag i midjan.
    Det börjar kännas pirrigt nu...

Känns lite konstigt att ha så mycket klart redan. Det är ju ett halvår kvar. Vi har bokat kyrka, festlokal, liveband, kock som ska laga förrätt och varmrätt. Bestämt serveringspersonal, tostmasters, tärna, näbb och bestman. Gästlistan är nästan klar och inbjudningarna fixar mamma med.

Jag kommer nog kunna ta en semester i sommar!

• SannaE

Sep brud:

Vi har bokat Ekerö kyrka och hembygdsgård.
    Bandet bokade vi i dag och heter Suite and tie. Dom spelade på en konferans med mitt företag och var otroligt bra. Vi kommer att betala 10 000kr för detta och tror inte att det är snövitt även om jag inte frågat.

Min pappa "känner" kocken vi har anlitat. I alla fall brukar hans företag anlita denna kock som vann tävlingen "årets gröna kock" för några år sedan. Detta har vi fått ett riktigt kompispris på men jag kan tänka mig att även om man anlitar en annan kock kan det röra sig om nästan samma pengar som för catering. Värt att kolla upp menar jag...

• SannaE

Hej Bride2B..
    Vad du har hunnit fixa mycket! Jag som tycker att jag har fixat förmycket så det är förlite kvar att göra!
    Känns lite pirrit nu när jag ska hämta klänningen i morgon. Det är bara jag som sett den ännu och hoppas ju naturligtvis att min mamma, syster som är toasmadame och min bästa vän tärnan, kommer tycka den är lika fin som jag!
    Alla tycker att jag är ute i så god tid med klänningen men när man har hittat klänningen med stort K så har man!

/Sanna

• SannaE

Hej brudar!
    Jag brukar inte komma med så många inlägg men läser denna tråd när jag får tillfälle...

Har ni diskuterat blommor i brudbuketten här? Vet ni villka blommor som är fina i september? Själv gifter jag mig också den 3 spetember och har vinröd brodyr på min klänning och vill därför att även brudbuketten ska gå åt vinrött. Har tänkt på kallor men är det någon som har några fler förslag?

Fru Larson: Vi hade bestämt att fota oss efter vigseln men nu har vi tagit upp frågan igen. Det är inte lätt att bestämma allt!!!

• SannaE

Vad kul för dig agronym! Avundas dig att du kommer kunna använda i alla fall halva klänningen igen! Jag har köpt en klänning för 5000 kr med vinröd brodyr upptill som går ner i två "band" ner till golvet och som en droppe i ryggen.
    Den känns helt rätt! Hittade den i en tidning och fick leta ordentligt innan jag hittade den på Cosmos bröllopsexperterna. Jag fick köpa det exet dom hade och jag undrar om det är den enda i sverige eller om dom tar in fler...

• SannaE

Jag har tyvärr ingen bild på min klänning. Den fanns med i Amelias bröllopstidning och även i ett av deras "vanliga" nummer. Finns inte så många med vinröd brodyr...

Jag har precis fått ett litet bakslag i planeringen. Skulle köpa papper till inbjudan på lunchen idag. Har tidigare fått prov för att kolla så det gick att skriva ut och så, men nu har pappret utgått ur sortementet!
    Fick istället köpa ett liknande papper men med mera struktur. Får hålla tummarna på att det går att skriva ut på detta papper...

maroon: Vi har satt OSA till den sista juni så inte folk glömmer att svara mitt i semestern... Annars tror jag att det skulle räcka med sista juli då vi gifter oss 3/9.

• SannaE

Det blir nog jättesnyggt Fru Larsson!
    Jag har också rött (eller vinrött) i min klänning.

Idag ska vi skicka ut första inbjudningarna till föräldrar och tostmadam och tostmaster. I morgon skickar vi resten!!! Pirrigt värre.

• SannaE

Inbjudningarna borde komma till gästerna idag!! Nu vet de flesta redan om både plats och tid men i alla fall!

Vi var och köpte kläder till min M2B i lördags. Han var så fin så jag nästan började gråta i affären. Hur ska det gå i kyrkan då!!

• SannaE

Missan71: vi gifter oss också den 3/9 och våra inbjudingar gick ut i fredags. Jag tror inte att du behöver skicka ut dom redan men jag kunde inte vänta! Det verkar som de flesta här i tråden skickar ut typ nu.

Jag kommer ta min bilvandes efternamn och strunta i mitt nuvarande. Då heter hela familjen lika. Jag min man och hans dotter!

• SannaE

Emelund: Jag köpte mina skor på Wedins för 300kr och som är ganska spetsiga och finns i både vitt och beige.
    Dom är supersköna! Hade dom på mig i lördags på en fest för att vänja mig och jag tror aldrig jag har haft ett par så sköna "finskor" någonsin!
    Det är resorremmar ovanpå så dom sitter på plats och har ca 3-5 cm klack.

• SannaE

Fru Larsson: Jag reagerade på din tiara. Den var jättesnygg!!! Var har du fått tag på den?
    Vi har också vinrött tema och det är till och med vinröd brodyr i klänningen. Tror att din tiara skulle passa även på mig...

Ringen var snygg men som sagt är det svårare att matcha med andra färger...

• SannaE

Jag tycker kyrkan är så fin som den är och behöver inte utsmyckas mer.
    Om man vill lägga tid och pengar på det är det upp till var och en men jag anser att det finns så mycket mer att prioritera. Jag menar pengar och tid finns det ju inte direkt obegränsat av...

• SannaE

Ottis: Jag tror att det blir jättefint! Hoppas du inte tog illa upp med det jag sa...

• SannaE

Jag förstår dig Bride2B! Hoppas det löser sig.

Fru Larsson: Jag har kollat på länken med tiaror och det finns ju så mycket snyggt att man blir yr!!! Måste kolla med min frisör vad hon har tänkt att göra för frisyr på mig...

• SannaE

För er som känner er stressade över bröllopet kan jag berätta att jag förutom det, idag skickade ut inbjudan till min 30 årsfest.
    Vi har nyligen blivit klar med en alltan på baksidan och nu renoverar vi köket. Och då menar jag hela köket med rivning av en vägg, nytt golv, ommålning av tak och väggar samt alla nya skåp och vitvaror.
    Om en vecka ska jag operera mina ögon för att slippa glasögon.

Bröt ihop lite igår men nu mår jag bra igen!

• SannaE

Kan man inte sätta dem mitt emot eller snett emot varandra? Då kan man sätta någon ny bekant brevid och samtidigt känner dom sig bekväma med att ha varandra nära.

• SannaE

Ettiketten säger (Jag kommer inte följa den) att gifa ej sitter tillsammans. Enda undantaget är på eget bröllop! Förlovade eller nu för tiden NYförlovade sitter brevid varandra. Pojk & flickvänner samt sambos finns nog inte med i ettikettboken då sån´t inte fanns förr...

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)