• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • maroon

Åh, vad bra. Jag letade just efter en ny tråd så att vi inte startade flera Svarar väl här på frågan vad min klänning kostar att hyra: Det kostar 4500 inkl ändringar, smycken, tiara, slöja, cape, sjal, väska och allt annat man kan tänkas behöva. Det enda som inte ingår är underkläder och skor. Sen får jag ett blått strumpeband utav dem Mannens utstyrsel kostar 1500-1800 kr och då ingår machettknappar, skor och strumpor (som han får behålla )
    Det kändes rätt dyrt till en början med tanke på att det kostade 2900 i affären vi besökte först, men jag vill verkligen ha denna klänningen och så behöver jag ju inte tänka på att köpa nya smycket och sånt som passar till.

• Fru Larsson

Nu hittade jag också hit! Din klänning var jättefin Maroon, skönt att få allt på en gång!

Jag var inne i stan igår, tittade lite på smycken. Hittade fina Pilgrim-smycken i rött men vågar inte köpa förrän jag vet vilken röd färg det blir på klänningen. SKulle köpa papper också men hade en son med mig, han var mindre road av smycken och papper så jag får ta det när jag är själv (eller med sambon såklart).

• Moloko

Gjorde ett ryck förra veckan, så nu är även bandet och bröllopsresan bokad

Har även börjat fila på inbjudningarna, hittade även en bild på en brudbukett som känns helt rätt. Om jag nu bara kunde bestämma mig för vad för sorts klänning jag vill ha *suck*. När skickar ni ut inbjudningarna?

• SannaE

Hej.
    Jag har inte varit inne så mycket på denna tråd men jag gifter mig den 3 september.
    Idag bokade jag ett liveband! Tror nog att det kan lyfta hela festen.
    I lördags la jag handpenning på en klänning. Den kostar 5000 men då tillkommer upplängning och intag i midjan.
    Det börjar kännas pirrigt nu...

Känns lite konstigt att ha så mycket klart redan. Det är ju ett halvår kvar. Vi har bokat kyrka, festlokal, liveband, kock som ska laga förrätt och varmrätt. Bestämt serveringspersonal, tostmasters, tärna, näbb och bestman. Gästlistan är nästan klar och inbjudningarna fixar mamma med.

Jag kommer nog kunna ta en semester i sommar!

• maroon

Semester i sommar är precis vad jag hoppas på Jag försöker göra så mycket som möjligt nu när jag har lite tid över och det känns ok att sitta inne och fixa!

• Sep brud

SannaE,

Vad skönt att ha så mycket klart, vart ska ni gifta er?

Vi gifter oss också den 3/9, ute på Sandhamn. Det är lite problem med kock, catering och band.... Vart hittade ni ert?

• Fru Larsson

Vad härligt att gifta sig på Sandhamn! Jag hade först velat gifta mig på Utö för jag älskar skärgården men nu blev det inte så!

• SannaE

Sep brud:

Vi har bokat Ekerö kyrka och hembygdsgård.
    Bandet bokade vi i dag och heter Suite and tie. Dom spelade på en konferans med mitt företag och var otroligt bra. Vi kommer att betala 10 000kr för detta och tror inte att det är snövitt även om jag inte frågat.

Min pappa "känner" kocken vi har anlitat. I alla fall brukar hans företag anlita denna kock som vann tävlingen "årets gröna kock" för några år sedan. Detta har vi fått ett riktigt kompispris på men jag kan tänka mig att även om man anlitar en annan kock kan det röra sig om nästan samma pengar som för catering. Värt att kolla upp menar jag...

• Lucyinthesky

oj då, såg inte att nån redan öppnat...

• agronom

Såg inte att "vår" tråd blivit öppnad igen...Tack Fru LArsson!! Maroon var har du hyrt klänningen? Jag har lite klänningspanik...bor tillfälligt i HBG men kommer att flytta hem igen till Sthlm i april. Känns som om alla fina klänningar kommer att vara uppbokade eller slut då.. Nojja.

I helgen köpte vi papper och stämplar till inbjudningskorten så nu är det bara att knepa och knåpa i någon dag så kan vi få iväg dem. Känns jättepirrigt och roligt!

Vi har okcså bokat kyrka, festlokal,fotograf och frisör. Känns lite för bra...som om man kommer att upptäcka dagen innan att man glömt något elementärt.. samt frågat alla som ska ha någon uppgift om de vill vara med och "rodda" vår dag.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)