• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Nikkis

En til fråga, spex o så på bröllopet, tar toastmaster/madame hand om det, ska vi prata med dom om det eller ska vi fixa det själva.... Hur gör ni?

• Lucyinthesky

Hej Nikkis! Välkommen!

Vi ska skicka våra inbjudningskort i slutet av april, för gästerna ska ha medeltidskläder så dom har tid att fixa det. Annars tycker jag att maj blir bra. Ta i mitten!
    Vår toastmaster har hand om allt spex å sånt. Fast somliga saker rådfrågar han oss om, för det kan ju va nåt vi inte gillar. Men annars bestämmer han precis som han vill. Man får ju ha en toastmaster/toastmadame som man litar på!

• Mischa

Hej Nikkis och välkommen från mig oxå
    Det låter vettigt att skicka dem i maj.Vi beställer inbjudningskorten nu för att det tar ju lite tid att få dem,sen ska adresser letas upp och kuvert skrivas.Det kan man ju bara tänka sig hur långt det kommer ta....suck
    Titrania:Ja, man kommer ju på saker hela tiden...Voj voj...hur ska man hinna ? Det är tur att den här tråden finns...för då får man lite i tips och ideer vad man ska tänka på.

• Titrania

Vi kommer antagligen skicka våra inbjudningar i maj nån gång. -pirrar i magen, snart dags ju!-

• Bride2B..

Vill också välkomna Nikkis :)
    Vi har tänkt skicka våra i början av maj och vi gifter oss samma datum som ni, den 3:e september och ha OSA den 1:a Juli.. tror det blir bra eftersom semestern sträcker sig oftas mellan maj-augusti!!

• muminlina

Välkommen från mig också Nikkis.
    Vi skickar vår inbjudningar i två omgångar, redan nu till de som är långväga, och i maj till de som bor i sverige. Vad gäller program och spex så överlåter vi det åt våra toastmistress'. Men programmet gör vi tillsammans då vi vill ha med vissa grejer, så kommer de ha med grejer som inte vi vet om också.

• agronom

TITRANIA: Vi har några som kommer från USA men resten bor i Skåne eller Stockholm. Vi valde att skicka dem nu av flera anledningar: vi kommer att gifta oss i en liten ort i Södermanland och då behöver samtliga gäster med några undantag behöva boka boende och det finns ett begränsat antal valmöjligheter gällande boende, vi ska ha festen på en gård och de som har gården behöver veta redan i juni hur många vi blir (för deras planering med mat, inköp av dryck osv)samt att jag inte kunde hålla mig längre....

Jag hoppas att jag är tillräckligt viktig för min familj och vänner så att de inte glömmer bort bröllopet.

• agronom

NIKIS: Vi kommer att ha ett möte (låter helt stentråkigt) med vår toastmaster och toastmadadme där vi berättar hur vi tänker oss festen i stora drag men sedan får de fria händer.
    Var ska ni gifta er? Vi ska också gifta oss den 3/9.

Nu pausar jag från er i två dagar (ska på djurskyddsdagar på kolmården) kommer ha grym abstinens!!

• Titrania

Agronom, du får la läsa detta när du kommer tillbaka, men ville bara säga: Ah, okaj! :D

• Sep brud

Kul, att det är så många som gifter sig den 3:e.

Vad säger ni, skulle det inte vara kul att ta ett glas ihop eller ngt...

Nästa vecka kanske?...

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)