Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
oj då, såg inte att nån redan öppnat...
oj då, såg inte att nån redan öppnat...
Ringde till den präst vi ville ha idag. Jag var hans komfirmand och han sa till mina föräldrar att han gärna ville viga mig den dan jag gifte mig. Så jag har alltid sett den som självklart. Men nu e han på semester det datumet!! Vem ska vi nu ha?? Tråkigt när det blir så....
Ska ringa till min sömmerska idag så vi kan gå igenom lite, hoppas bara hon fattar vad jag menar...
Jag ska ochså handla i Tyskland. Fast jag bor ju åsså i Trelleborg så jag har nära. Det e inte klokt hur mycket pengar man kan spara. Sen kan man göra det till en liten minisemester ochså! Kan va skönt ju!
Hej Nikkis! Välkommen!
Vi ska skicka våra inbjudningskort i slutet av april, för gästerna ska ha medeltidskläder så dom har tid att fixa det. Annars tycker jag att maj blir bra. Ta i mitten!
Vår toastmaster har hand om allt spex å sånt. Fast somliga saker rådfrågar han oss om, för det kan ju va nåt vi inte gillar. Men annars bestämmer han precis som han vill. Man får ju ha en toastmaster/toastmadame som man litar på!
E så glad!!
Har haft huvudvärk angående dethär med vigselring i veckor! Vet inte hur jag vill ha det, och sen när jag äntligen bestämt mig så ändrar jag mig! Men så ringde min farfar och berättade att han hittat en ring som varit min farmors. Den är i rött och vitt guld med 10 små diamanter i. Helt perfekt! Den e underbar! Fast den är storlek 20, och jag har 16... mycket försvinner. Är så glad över den! Kunde inte bli mer perfekt!!!
Ett huvudbry borta!
Nu e våra inbjudningskort klara, tjohoo!!
Tog bara 3 kvällar och de blev jättebra!
Har dom på bild, men vet inte hur man lägger ut och länkar till dom..
Nån som vill hjälpa mig?
Har fixat det nu.. hoppas det går att länka...
groups.msn.com/EmmaJesper/shoebox.msnw
Vi målade med vattenfärg och svamp och med hjälp av schablon av murgröna utanpå. Sen skrev jag ut text på datorn och så brännde jesper kansterna. så det va inte så komplicerat!
Det vlev ju en del aska...
Nikkis:
Jo korten luktar lite brännt, men det e lite charmigt tycker vi.
Sep brud: Vi köpte papper på panduros lagerlokal i malmö. Papprena kostade 2 kr styck, fast hon i kassan slog in att de kostade 1 kr, så vi sparade en slant! De lite hårdare papperna köpte vi på ett ställe som heter rum och ram i trelleborg, 10 st för 20 kr.
Och vi kom billigt undan!
Vi skrev en liten vers om att vi önskar oss pengar till resan i inbjudan, det blev bra tyckte vi.
Man behöver ju inte gå strikt efter vett å etikett.
Har nån av gästerna synpunkter på det så får dom väl ha det, men gör ju som man själv tycker e bäst.