Inlägg från: Bride2B.. |Visa alla inlägg
  • Bride2B..

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Heeej alla september brudar, här är en septemberbrud till :) tänkte att det är på tiden att jag "joinar" er kanske, dvs om jag får :)

Här är en liten presentation om vad vi gjort och vem vi är: ;)
    Julie heter jag och är 20 år, Marcus heter min blivande och han är 19 år (han fyller 20 den 14:e augusti). Vi ska gifta oss den 3:e september. Vi bor i Göteborg. Vi har gjort nästan det mesta, vi har köpt vigselringen, bokat kyrka (fässbergskyrka), fetslokal (www.lacuvee.se), catering (www.matmm.com), hittat florist, min klänning (www.bonnybridaluk.co.uk.htm) ligger i en låda sedan november och min M2B's kläder ligger också på häng :) Jag har kollat på massa klänningar för mina brudtärnor och bestämt mig (jag väntar på tygprover från Lavendar), min lille näbb har fått sin kostym, hela min brudutstyrsel är klar (tiara återstår), fotografen är bokad vi ska använda oss off Ateljé Marie, Inbjudningskorten skall jag göra, ska köpa materialet nästa vecka kanske :) jag hade också tänkt skicka ut de i maj och ha OSA någon gång i början/mitten utav juli, vår bröllopstårta vill vi att Burgården skall göra (pga det billiga priset ;)), vi har inte bestämt oss för hotell eller frisör!

Hmm jag tror att det är det mesta, jag har säkert glömt nått men men :)

• Bride2B..

SannaE, mjo jag har legat i ;) men nu när man är arbetslös så kommer ju myket så still, min blivande gör lumpen dessutom.
    Hoppas man får se en bild utav klänningen med det stora "K:et" snart här på BT då ;)

• Bride2B..

Titrania, tack det var jättesnällt :)

Hej mumilina. :)

• Bride2B..

Fru Larsson, åhh vad kul, själv ska vi till Tyskland och köpa all alkohol någon gång i mitten/slutet av Juli månad :)

• Bride2B..

man kanske kunde göra så att flera blivande brudar träffas och hyr en minibuss av nått slag och delar på kostnaden för att åka dit. Man tjänar ju på det kanske i längden också :) bara ett förslag ;)

• Bride2B..

Vill också välkomna Nikkis :)
    Vi har tänkt skicka våra i början av maj och vi gifter oss samma datum som ni, den 3:e september och ha OSA den 1:a Juli.. tror det blir bra eftersom semestern sträcker sig oftas mellan maj-augusti!!

• Bride2B..

jag vet en salong här i Göteborg som ska vara bra. Billiga är de i alla fall, mamma känner hon som klipper m.m så hon har frågat sin chef hur mycket en bruduppsättning för mig skulle kosta och ägaren sa mellan 320-460 kr (och då fick denna frisörskan pruta så mycket hon kunde). Jag tycker att det verkar för billigt så vi ska göra en provuppsättning till och jag kanske går undan med att betala under 1000 lappen. ca 150 kr skulle det kosta att göra uppsättningar för mamma, syskon och vänner... bra va?

• Bride2B..

KumikoBride, jag vill välkomna dig och sedan vill jag säga att jag tror att det är upp till dig, du ska ha en klänning som skall kännas bekväm, en annan sak JAG kan tipsa om är att välja en klänning med snörning i ryggen. Dessa gör ju att du själv kan reglera storleken på klänningen vare sig du har smala eller "tjocka" armar :) hoppas det hjälpte lite.

Fru larsson och höstbrud-05, jag vet inte vad salongen heter men den ligger i Gårdsten Centrum i Angered. :)

• Bride2B..

hmm jag önskar jag hade ENKLARE problem jag med. Föreställ er et ungt par (mig och min blivande), den ena gör lumpen och den andra är arbetslös... 30 tusen kvar att spara och det är mindre än 6 månader kvar..... skatteåterbäring? mjo kanske EN KRONA *haha*

Förlåt, jag tycker bara att det är löjligt att folk bråkar om pengar när andra har det tjärvare :(
    OBS! Inget illa menat mot Fru Larsson eller någon annan...... :)

• Bride2B..

Fru Larsson, jo jag förstår vad du menar och jag vet att andra har det dåligt också fastän mina problem ;) jag tror det tolkades på ett helt annat sätt än menat :)

Titrania, kul att det är inkomst från ett ställe i alla fall *båda tummarna upp* :)

Mischa, vi kommer bjuda drygt 80 pers (70 vuxna och 10 barn), vi kommer hyra lokal, beställa catering och köpa allt (inget är hyrt)... Våra största utgifter är nog ringen, maten, alkoholen och festlokalen=34.000 kr *gulp*
    Jag klagade inte på Fru Larsson eller någon annan, jag ville bara påpeka att det finns andra som har det lite jobbigt också

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)