Inlägg från: Noiva |Visa alla inlägg
  • Noiva

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Folk tyckte att jag var tokig som började planera redan i juli/aug förra året och jag gifter mig också 3:e sep
    Det är ju jättemånga som också gifter sig då
    Sa till folk att et räcker med ett par till som skall gifta sig den 3/9 som också vill ha just den kyrkan eller just den lokalen för att det skall vara kört

• Noiva

när andra gifte sig tänkte jag: " det är väl ingen konst att planera ett bröllop!"

ack så fel jag hade! det är ju en massa detaljplanering och massa saker man måste ta ställning till hur man vill ha det.
    Måste erkänna att det hade varit trevligt att haft råd med en bröllopsplanerare. Jag är planeringsmänniska ute i fingerspetsarna men vissa saker hade jag gärna sluppit

Är det fler som tycker att det hade varit lättare att planera om pengar inte vore ett hinder ? Tycker att det krävs en del för att hitta ngt som passar ens budget.

Hade varit enklare att gifta sig snabbt i rådhuset och åka iväg på en långsemester som en bekant till mig gjorde. Men jag har alltid "drömt om" att får han mina nära & kära på min bröllopsdag

• Noiva

På tal om kontrollfreak...hur skall man kunna slappna av på sin egen bröllopsdag?!
    Det oroar mig

Jag är dålig på delegera och tycker att vill man ha något bra gjort så är det bäst att göra det själv men det lär inte funka på bröllopsdagen...

• Noiva

Jag har 3:e juli som OSA.

restaurangen vill veta 1 mån innan hur många det blir och jag vill veta ännu tidigare hur många vi blir

Blir det folk som tackar nej så skall jag bjuda in fler (t ex jobbarkompisar som jag har börjat umgås mer och mer med)

• Noiva

Hur har det gått med blommor ? :)

Jag har skjutit på det ett tag men i onsdagas gick jag in i en blomsteraffär som nyligen öppnat ett kvarter från där jag bor och jag blev positivt överraskad
    Hon var väldigt trevlig och jag kan få det jag vill ha för den budgeten jag planerat

• Noiva

Ananas:

visa bilder på klänningen har jag jag inte tänkt på! tack för tipset!

• Noiva

Hej tjejer!

har ni funderat något på in och utgångmusik ?

Jag vill nog ha:
    Jesu bleibet meine freude (Bach)
    Mendelssons bröllopsmarsch

dock har jag inte bestämt mig vilken jag skall ha in och vilken ut

• Noiva

Anledningen till att jag inte skickat inbjudan är för att en kompis skall printa ut dom åt mig (hanhar en bättre printer) och skicka dom till mig.

• Noiva

Håller också på med inbjudningarna *puh*

Idag fick vi papprerna från Skattekontoret och vi får gifta oss nu *jippe*

• Noiva

hinderprövning la jag på skatteverketslåda den 3/5 på kvällen och det kom igår den 16/5.

Min sambo tar mitt efternamn då det är unikt

Har postat majoriteten av inbjudningarna idag *spännande*

Vilket fint pannsmycke!!!

• Noiva

Det är bara min släkt som heter så i hela sverige så tycker jag att det är lite känsligt att lägga ut det här på BT

Hans bror för deras namn vidare

• Noiva

Skall komma på vem var det som sa att i september är det lungt och man inte behövde oroa sig för att sept ej var högsäsong.
    Denna tråden bekäftar ju att det är en hel del som gifter sig i sept speciellt 3/9

• Noiva

Har hämtat min vigselring idag!
    Trodde inte att jag skullefå den förrän i juli. Dock kan man ju inte låta bli att prova den hela tiden!

Passade på att fråga honom varför Engelbertsringar är så dyra. T ex min förlovningsring skulle ha kostat dubbelt så mycket om det ståt Engelbert i den.

HIttade en sida på nätet där en liknande ring som min ( hederlig alliansring) med samma antal diamanter och samma storlek fast med SÄMRE kvalitet på stenarna skulle kosta 8000 kr mer bara för att det Engelbert!!! hutlöst! speciellt när dom massproducerar sina och min är handgjort och gjord exakt efter min frlovningsring.

Visst måste man ibland betala lite mer för kvaliet men absolut inte i detta fallet!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)