Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Nu hittade jag också hit! Din klänning var jättefin Maroon, skönt att få allt på en gång!

Jag var inne i stan igår, tittade lite på smycken. Hittade fina Pilgrim-smycken i rött men vågar inte köpa förrän jag vet vilken röd färg det blir på klänningen. SKulle köpa papper också men hade en son med mig, han var mindre road av smycken och papper så jag får ta det när jag är själv (eller med sambon såklart).

• Fru Larsson

Vad härligt att gifta sig på Sandhamn! Jag hade först velat gifta mig på Utö för jag älskar skärgården men nu blev det inte så!

• Fru Larsson

Oj! Jag tänkte inte heller skicka mina inbjudningar förrän i maj.

Känner att jag borde fixa lite nu, det var länge sedan jag gjorde något. Måste välja präst och har inget självklart val, får väl gå och lyssna på gudstjänsterna i kommunen och prata lite med prästerna. Eller hur gör man? Tycker det känns viktigt att man känner att man tycker om prästen!

• Fru Larsson

Ang inbjudningarna hade min oförstående blivande man och jag en diskussion härom dagen. Jag sa att jag skulle åka och titta på papper till inbjudan, då tyckte han att vi har ju papper (vanliga vita tråkigta tunna A4) och kuvert (sverigekuvert - jippie). Kan vi lägga till en bild i datorn bara, varför måste allt se så dyrt och romantiskt ut?

Jag säger bara: Suck! Ibland är verkligen män och kvinnor från olika planeter! Jag vill också ha "enkla" inbjudningar, är inte så pysslig, men de får gärna vara stiliga!

• Fru Larsson
    Oj vad ni har varit flitiga..... Själv innahandlade jag första spritflaskan igår (1 l Baccardi rasp) och väntar med spänning på kollega som är i Thailand och ev köper siden till min klänning där! Men det viktigaste är ju bokat (kyrka, lokal, catering, fotograf).
  • Fru Larsson

Titrania - tänkte inte på det..... Oj. Jag var på en 12-timmarskryssning med barnen igår och den kostade bara 160 kr så jag tänkte - varför inte, många bäckar små.

Är det någon här inne som har koll på vad broderat sidentyg kan tänkas kosta per meter (ifall kollegan inte köpt i Thailand, eller om jag inte gillar tyget hon köpt)? Bergis 1000:-/metern?????

Bride2B, smart att handla i Tyskland, du har ju lite närme dit när du bor i Gbg. Känner en som har en kontakt som åker dit och handlar massor, kanske kan jag beställa från dem. Tänkte just kolla på nätet hur man kan semestra med familjen i Danmark och i så fall handla alkoholen där!

• Fru Larsson

Alltså, kryssningen kostade inte 160 kr - utan spriten, men det kanske var självklart!

• Fru Larsson

Åh vad ni är effektiva. Jag får inget vettigt gjort.........

• Fru Larsson

Åh, kan ej nästa vecka. Konferens.... Men jag bor i Sthlm, du kanske menade i Gbg?

Vet ni! Jag fick ett tips här på BT om en tjej som gör hår och make och nu har jag prelbokat henne. Hon kommer hem till mig och gör mitt och tärnornas hår och sminkar oss alla tre för 2200:-. Billigt väl?

• Fru Larsson

Ja, välkommen säger jag också! Tror det enda vettiga tips jag kan ge dig är att prova dig fram! Men det har själv inte gjort så mycket utan hade en bild i huvudet och ska låta sy upp den! Är det inte fint med axelbandslöst om man har smala armar? Jag vill inte ha det för jag tycker jag har för tjocka armar! Komiskt! Hoppas inte all er planering spricker pga fullbokning, men det ska nog gå bra!

Muminlina: Jag bor i Tungelsta (söder om Sthlm), tjejen heter Sandra (minns ej efternamnet just nu, har kvar det på jobbet). Hon hade gjort en del make up och hår som hon mailade bilder på. Den utbildning hon gått var "bara" en kurs med inriktning på bröllop.

Bride2B, ja det var billigt!!!! Tycker de flesta priser jag sett ligger på minst 1500 för hår och make up. Här fick ju jag "paketpris", tror det skulle kosta 1400 för bara mig!

Kul att ha bokat någonting, hade inte gjort något på länge nu......

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)