Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Bride2b, min förlovningsring är ca 16,7 mm. Den här skulle vara lika stor (engelsk storlek M1/2). Men den är 17 mm.
Bride2b, min förlovningsring är ca 16,7 mm. Den här skulle vara lika stor (engelsk storlek M1/2). Men den är 17 mm.
Näe.... men det gör jättestor skillnad när de är brevid varandra! Jag blev förvånad att det skiljde så lite i mm för den ser mycket större ut än förlovningsringen. Skumt.......
Jag kanske helt enkelt mätt fel när jag mätte förlovninsringen.....
Åh..... Mätte förlovningsringen igen och nu fick jag den bara till 16 mm. Har pratat med en guldsmed och det är svårt att ändra storlek på en ring med diamanter runt om! Klantiga klantiga mig!
Muminlina, har inget bra tips, men brukar inte de flesta som har brudklänningar på nätet ha även tärnklänningar?
Bride2b, nej, jag har bara ringt och pratat med guldsmed. Ska dit så det får se om den går att ta in och samtidigt värdera den. Ska nog försöka sälja den annars, i alla fall om den blir värderad till mycket mer än vad jag köpte den för!
Lucyinthesky, perfekt kostnad för vigselring! Brukar det vara så billigt att ändra storlek och gravera eller var det ett specialpris?
Bride2b, jag lovar att låta er veta så fort jag vet värdet!
Idag har jag suttit vid datorn hundra gånger tror jag..... En sjuk son hemma....
Vad kul Lucyinthesky!
En nyfiken fråga: hur mycket får du betala för själva sömnaden?
Du låter som en smart affärskvinna Lucyinthesky . Min sömnad går på 1000 kr och jag tycker det är ett bra pris!
Jag har fått min tiara idag! Den är underbar!!!!
Däremot har jag bestämt mig för att skicka tillbaka ringen. Svårt att ändra storlek när det är diamanter runt om. Vågar inte chansa på att sälja den här i Sverige (tänk om jag inte får den såld) så jag struntar i att värdera den (likabra att inte veta). Känner mig rätt korkad som inte kollade vissa saker innan jag beställde, men jag rycktes ju liksom med......
Kul Mischa, mycket på en gång!
jag är också jättenyfiken på dina skor Titrania!
Oj vad många nya! Kul! Välkomna alla!
Ang fotograferingen så har jag för mig att jag har hört att det blir bättre foton om det inte är skarpt solljus, så av den anledningen borde det inte vara problem att fota sig efter vigseln (ca 16.00). Kolla med fotografen för säkerhets skull, det här är bara vad jag hört!
Vi kommer nog fota oss innan vigseln men ev efter också i omgivningarna vid kyrkan.