Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Ja! Snygg frisyr! Och snygga inbjudningar!

Jag har haft lite stilltje i mitt planerande ett tag, men börjar känna mig stressad med inbjudningarna. Ska nog köpa papper idag, men har ingen färdig bild över hur jag vill att de ska se ut. Suck!

Ska nog köpa rött sidentyg till klännings-livet idag också! Hurra!

• Fru Larsson

Och jag bor i Tungelsta söder om Stockholm (åt Nynäshamnshållet).

Har handlat siden idag!!! Blev förvånad över hur litet utbud det fanns (av just röda, broderade sidentyger då) men köpte ett oxblodsfärgat siden med broderier ton-i-ton och "stavpärlor". Det skimrar och är underbart vackert! En gästbok för 24 kr inhandlades också. Men inga papper till inbjudan.....

• Fru Larsson

Äh, underkläderna ska ju av så fort man kommer till hotellrummet

• Fru Larsson

Åh, ett inlägg medan jag skrev mitt inlägg! Mischa, stavpärlor (vet förresten inte säkert att de heter så) är långsmala (men små) pärlor, som små små blanka rör kanske man kan säga! SJälva broderiet var blommor och bladrankor. Så här ser det ut, fast i färgen oxblod: www.simbrasiden.se/

• Fru Larsson

Jag skojade lite ang underkläderna, klart man ska va fin under!

Hoppsan, länken gick visst inte direkt till det tyg jag valt. Gå in på olika kvaliteer, välj Pärlbroderade dupioner, det är den översta modellen jag köpt. Jag ska ha det tyget i livet (halterneck). Kjolen ska vara i offwhite dupoinsiden med en slits av det röda tyget som "tittar fram" när man går.

Bride2B, kul överraskning med ringen och jättebra morgongåva! Min sambo tog MC-kort i höstas och köpte en MC och han är glad som ett barn varje gång han ska ut och åka. Och jag också, tycker det är superhärligt att åka bakom! Men jag förstår din oro, olycksrisken finns ju!

• Fru Larsson

Det kan jag göra Bride2B, jag vet att det gick ganska fort för honom, han körde intensivt med flera lektioner per vecka (tror han var klar på en månad). Kostnade blev nog ca 10.000 om jag minns rätt.

• Fru Larsson

Jo, teorin har man nog mycket "gratis" men även där en del nytt (kanske mer för min Patrik eftersom han tog sitt körkort för mer än 15 år sen, men även vissa specifika MC-frågor). Sen tar det nog en del tid att lära känna MC:n, hitta balans osv.....

• Fru Larsson

Fin hemsida Lucyinthesky!

Måste beklaga mig. Ibland tycker jag Patrik är så negativ. Jag ringde just honom för att kolla om han tycker det är ok att jag ber en nära väninna till mig att vara toastmaster. Då svarar han att "fråga vem du vill för jag tänker inte fråga någon, och förresten varför behövs det, det är väl inte så många i vår bekantskapskrets som kommer hålla tal och så". Men HALLÅ - föreningen muntergökarnas ordförande. Men oj, nu ringde han upp och bad om ursäkt. Han tycker det här med allt ståhej runt bröllopet är lite jobbigt och skulle kanske egentligen helst rymma för att gifta sig..... SJälv tycker jag det ska bli fantastiskt att stå i rampljuset en dag. Men jag kanske måste respektera att vi tänker olika och förstå honom och vara glad att han faktiskt har kyrkobröllop och fest och allt fast han tycker det känns jobbigt (men såklart roligt också, inte BARA en pina om ni förstår....)

Hur är era blivande män när det gäller det här med att stå i fokus?

Oj, vilken lång klagovisa! Hoppas jag inte fått min käraste att framstå som värsta skitstöveln!

• Fru Larsson

Mischa, är det butiken i Farsta? Jag tänkte också kika där, Patriks syster har arbetat lite extra där och de verkar bra! Vad kostade din ring?

Igår frågade jag min vännina om hon vill vara toastmaster och hon tjöt, någon slags blandning av skräck och glädje! Litar fullt ut på henne och är övertygad om att det blir bra! Och även min kära sambo har insett varför det är bra med en toastmaster.....

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)