Någon som flyttat isär och sedan ihop igen?
Hej!
Tänkte bara dela med mig av min historia och höra om det finns fler som vi.
Jag och min kille (numera sambo och fästman) flyttade ihop när vi varit tillsammans ca 1½ år. Men det fungerade inte alls. Jag blev deprimerad och båda vantrivdes enormt! Så vi flyttade isär men sa inte att det var slut utan "vi får se vad som händer". Och eftersom vi fortfarande tyckte om varandra fortsatte vi att träffas fastän vi var särbos. Nu efter 7 år (!) tillsammas och flera år som särbos har vi äntligen vågat ta steget och flyttat ihop igen och den här gången känns det jättebra! (Vi förlovade oss faktistk innan vi vågade flytta ihop). Inte många trodde på vårt förhållande när vi flyttat isär men nu i efterhand visade det sig att det ju var helt rätt att flytta isär första gången. Vi (framförallt jag) var helt enkelt inte redo den gången. När vi nu i efterhand berättar för någon ny bekantskap får vi ofta jättepositiva kommentarer, många tycker det var modigt gjort av oss. Så det GÅR faktiskt att få ett förhållande att fungera, även om det krävs att man får bo isär ett tag. Nu är vi jättelyckliga ihop och gifter oss förmodligen någon gång under 2006!!
Finns det fler som har erfarenhet av att flytta isär och sen ihop igen utan att det riktigt tagit slut?