• Nikki27

så himla trött...

Jag måste få veta om det är fler än jag som ofta känner sig trötta och orkeslösa?

Jag har varit hos läkaren för att kolla om jag har brist på något, men alla värden ser bra ut. Trots detta är det enda jag går och tänker på att jag vill slänga mig på soffan eller i sängen.

Det är inte alltid så att jag är sömnig heller. Den senaste tiden har jag varit väldigt okoncentrerad. Jag orkar inte ens läsa igenom en artikel i en tidning som jag alltid tyckt var rolig och lättsam (Elle, Femina, Allt om mat etc). Förstå då att ta sig igenom något faktaspäckat, det g å r bara inte!
    Jag äter nyttigt förutom vid mens (eh surprise!!) och tar dagliga promenader.

Känner någon igen sig? Hur har ni löst det?
    kram från en väääääääääldigt trött tjej

• Svar på tråden så himla trött...
  • Nikki27

Fast det är det jag inte fattar. Jag sover tillräckligt, är aldrig uppe sent om kvällarna på vardagar. Äter nyttigt, dvs jag håller ingen diet, men jag tänker på mitt fett och sockerintag. Jag äter mycket grönsaker. Jag kommer inte ihåg när jag åt en pizza eller hamburgare senast. Dricker aldrig cola etc, hatar kolsyra. Smågodis handlar jag aldrig. Däremot lockas jag lätt av en ostbricka! :) Men nog om mina passioner!!

Vad jag vill komma fram till är att jag tror att många andra känner som jag. Det kan mycket väl vara som mrs. skriver; vädret.
    Kanske man ska lägga sig i ett solarie då? Fast om det kom det ju en rapport om i förra veckan att forskare nu har fått bevis för att det faktiskt är så farligt som man alltid trott. Åååh. Ångest...

• Nikki27

ja, jag har nog vissa saker i mitt liv som jag skulle kunna vara utan eller i alla fall inte hängande över mig - stressmoment. Annars är jag nöjd över de sk stora sakerna; min pojkvän, boende, familj, hälsan för övrigt.

Träffade en kompis tidigare, hon sa att det kunde vara en slags vårdepression. Alltså vissa människor kan istället bli deppiga när vi går mot ljusare tider. Det låter inte helt omöjligt, med tanke på att jag inte känner mig så glad heller. Äsch. Visst skulle jag behöva miljöombyte, men jag har ju inte rååååd. Bidrag, någon?? ;)

ps. jag blev faktiskt lite gladare när jag såg att det var endel som har svarat på mitt inlägg. vad gulliga ni är! ville bara säga det.

Svar på tråden så himla trött...