Inlägg från: blivande fru J |Visa alla inlägg
  • blivande fru J

Stress

Mys-Ängeln: Jag vet precis vad du menar. jag går i terapi för liknande problem just nu. till en början trodde jag att det var bara stress men nu har det visat sig att det är generaliserad ångest och allra mest prestationsångest som plågar mig. Känner du dig "bara" stressad eller leder det också till att du känner oro, rädsla för att misslyckas, kraven på dig själv är orimliga? Ibland kan det vara bra att prata med någon innan det blir värre eller utlöser något annat. jag har fått kronisk huvudvärk av min stress och det är minst sagt skitjobbigt...

• blivande fru J

mys-ängeln: men du känner inte att du har ångestsymptom? Jag läste i en broschyr som heter "Ängslas du för mycket över småsaker" som handlar om generaliserad ångest och insåg att det nog var som min terapeut sade, det är mitt problem varvat med prestationsångest och självklart gör det mig stressad och leder till värk.

• blivande fru J

om du fick hjälp med ångesten så går nog stressen över med den också. Jag går i terapi för ångesten och vi tar upp olika typer av behandling, om de inte hjälper kanske jag måste pröva läkemedel mot generaliserad ångest. Finns två olika preparat som lindrar och sätter ångesten mer perifert och inte som i mitt fall när den ständigt finns centralt..

• blivande fru J

Mys-Ängeln: var bor du någonstans?

• blivande fru J

Jag bor i Uppsala. vad äter du för medicin? Vad jag förstått så är det bara Efexor Depot och Buspar som har efekt mot generaliserad ångest, om det är det du har. Jag vill helst inte äta mediciner men jag kanske blir tvungen. Jag tycker du borde utredas mer för att få reda på din egentliga diagnos, en terapeut är nog bättre än en husläkare generellt. Viktigast är förstås att hitta någon man har förtroende för.

• blivande fru J

Sebbe: Det var ju det jag föreslog

• blivande fru J

Mys-ängeln är du samma som frågetecken?

Svar på tråden Stress