• E&I

Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????

Jag har en fråga till er som ska flytta ihop med era män från utlandet. Hur funkar det för mannen???
    Alltså min man ska flytta hit i maj men han kommer inte ha jobb eller gå i skolan just då. Efter sommmaren ska han börja SFI (svenska för invandrare). Men därifrån får han inga pengar. Och jag studerar på högskola så med mina csn pengar kan jag knappt försörja oss båda. Ska man söka socialbidrag eller får han pengar från någon annanstans?? Vet inte hur vi ska göra ärligt börjar bli orolig...
    Tacksam för alla svar...

• Svar på tråden Hur går det ihop ekonomisk med era nuinflyttade utländska män????
  • E&I

Tack så mycket secret men varför tyckte du att det var fel att söka socialbidrag. Så klart att man kommer leva "snålt" men jag är mest rädd för att vi inte kommer få ihop det. Hyran på den lägenheten jag tittat på ligger på 4500 kr. Jag har svårt för att tro att det kommer räcka. Jag börjar bli nervös inför allt det här och man vill ju inte bo hos föräldrarna...

• E&I

Ja det känns faktiskt bra att man bygger upp det tillsammans på ngt sätt. Ja jag vet att det kommer blir svårt men som du sa så bara man har varandra för det börjar bli jobbigt att vara ifrån varandra.

Jag ska på sån intervju imorgon. Hur e dte att gå på sån jag är jättenervös. Alltså man har ju inget att dölja men tänk om man säger ngt som dem vrider på o tar det på ngt annat sätt...

• E&I

Secret han kommer från Istanbul i Turkiet...

Mrs Rocha
    Tack så mycket. Det skulle kännas bra att prata med någon som gått igenom det man ska göra nu. Hur många intervjuer gör man senare efter att han får sitt UT. Vad är det för slags frågor de frågar???

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • E&I