• Leone

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Hej Guldfisken, kul att se dig igen, och aven shabbichic.
    Jag harvar fortfarande pa med VV ocksa, det har antligen slappt och jag har gatt ner 3 kilo sen i januari - efter att ha varit fast pa en plata hela hosten (upp ett halvt kilo, ner ett halvt kilo, upp 300 gram, ner 400 gram...).

Det som gjorde skillnad for mig var dels att jag verkligen borjade motionera mer- just nu gar jag till gymet nastan varje dag, om sa bara i 45 min - och dels att jag borjade variera det jag at till frukost. Ett av de rad de ger som jag aldrig trodde pa, varfor skulle det spela roll om jag at flingor eller grot? Men nu ser jag till att ata olika saker varje dag - brod en dag, flingor nasta, grot den tredje, kokt agg den fjarde.. och det verkar ge resultat.

Nu ar jag 4.2 kilo fran malvikt! Det lagsta jag vagt sen 2001.

• Leone

Bla, blev sa besviken efter invagningen i torsdags da jag gatt *upp* ett helt kilo trots att jag tranat jattemycket och atit helt ratt!
    Inser med fornuftet att det kan vara nya muskler, vatten i kroppen osv, men det kandes verkligen trist. Sa nu har jag inte raknat points och svullat choklad sen i helgen.
    Funderar pa att inte ga och vaga mig imorgon, eftersom jag vet att jag kommer att bli deppig om jag har gatt upp igen, samtidigt som jag inser att pa satt och vis ar det battre att veta exakt var jag star.

Fy. Jag som bara hade tva kilo kvar till mal! Nu kommer det att vara minst 3-4.

• Leone

Tack for peppningen Guldfisken och Maria, ni ar guld varda! Ja tydligen var det inte fel med en chokladkur och bara enstaka motionspass, idag pa vagningen hade jag gatt ner 0.8 kilo!

Sa nu ar jag 2.3 kilo fran mal... ar otroligt glad och peppad, jag som inte ens tankte ga idag - da hade jag nog overtygat mig sjalv om hur misslyckad jag var hela helgen istallet och atit annu mer...

• Leone

90 minuter spinning, gud vad du ar duktig! Jag som dor om jag cyklar 60 min pa traningscykeln, och da tar jag det inte ens jattehart den mesta tiden.

Jag har bestamt strategi infor pasken: ska enbart ata choklad pa sjalva paskafton, ar det nat kvar dagen efter aker det ut ur huset (eller sa far karln ata det). Ska kopa en *liten* pase god, mork choklad och verkligen njuta av den, istallet for att tankspritt ata billig trakig choklad som jag inte ens gillar sa varst mycket.

Sen blir det pasklunch med svarforaldrarna pa sondag, istallet for imorgon, da de kommer och halsar pa en vecka. Men med vv-recept forstas! Ska grilla en kyckling och rosta gronsaker i ugnen bland annat. Och mycket sallad och gronsaker till. Korv och sant skippar vi helt. Min karl ater inte skinka i vilket fall sa kyckling far duga som ersattning.

• Leone

Vagde mig i torsdags och stod still pa exakt samma vikt: 74.5 kg, som de tva foregaende veckorna. Har alltsa fortfarande 4.5 till malvikt.

Har borjat rakna pointsen slaviskt noga igen dock, och verkligen vaga maten istallet for att gissa. *Det* ar intressant - jag som trodde att jag var sa duktig pa att gissa har fatt mig nagra tankestallare de senaste dagarna. Inser att jag ofta ligger nagon eller nagra points over varje dag - inte mycket, men tillrackligt for att inte ga ner.

• Leone

Grattis Sana! 3.3 kilo till slutet av juni klarar du garanterat - och forsok att inte se det som ett misslyckande om du inte gar ner alls nagon enstaka vecka, som sagt sager kroppen stopp da och da och behover lite tid for att vanja sig.

Jag verkar funka sa att jag gar ner, stoppar, star still en manad ibland, sen rasar det nat kilo eller tva till, tar stopp... frustrerande nar man vill fortsatta ga ner men sa lange jag inte gar *upp* igen kanns det ok i alla fall.

Ett tips jag fick av min ledare (har sakert tjatat om det forut men i alla fall), ar att ata olika saker till frukost varje dag, inte bara samma flingor eller grot varje dag. Just att variera kosten - aven om det blir samma antal points - gor att forbranningen kommer igang, av nan anledning (fraga mig inte varfor men det verkar stamma for mig).

Jag forsoker ata tex kokt agg pa hardbrodmacka pa mandag, grot pa tisdag, fruktsallad med yoghurt pa onsdag, vita bonor pa grovt brod pa torsdag, flingor pa fredag osv. Det gor dessutom frukosten lite mer intressant... ;)

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)