• _Maria_

Ny Viktväktar-tråd (igen!)

Vad glad jag blev när jag såg att det fins en VV tråd :)

Förra våren gick jag ner ca 10 kg med VV. La på mej att par (ca 4) kilon under sommaren och vintern. Nu är det nya tag som gäller. Har hållt på i 2.5 veckro nu. Ser dock inget resultat. Kan det bero på att jag tränar för mkt och på så sätt får för mkt bonus points? Eller kan det vara nått annat?

En till liten frågA: Hur mkt bonus får man spara i veckan och om dagen?

Tack på förhand! :)

• _Maria_

Tackar tackar!
    Guldfisken:

Tack för dina tips.
    Antagligen står jag väll stilla för att jag tränar för mkt.ska försöka mäta mig ikväll :)

Förra gången jag körde med VV gick jag på möten osv. Denna gång tänker jag klara det själv. med hjälp av dne lilla points-guden m.m.

Bara en liten fårga hur många points om dagen bör jag äta?

Hur går det för dje då guldfisken? har du hållt på länge!

Hoppas alla mår bra!

• _Maria_

mrs.

15 plusgrader..vart bor du i sverige? Här är det bara blask..tråkigt...

ang mina bonuspoints. Ibland äter jag upp dem den dagen. Oftast sparar jag dem till helgen så jag kan dricka lite alkohol och äta lite snacks :)

Det kanske inte är det bästa att göra av pointsen på, men det är det jag känner att jag vill :)

Grattis Sana till viktiminskningen! 10 kg till är inga porblem :) Hur går det för er andra då?

• _Maria_

Skönt att det finns en sån här sida där man kan fråga saker om VV samt bli peppad!

Äntligen är det fredag! Har dock dragit på mej en rejäl förkylning så det blri till att kurera mig i helgen :)

• _Maria_

Hej på er allihopa!!

Sana: Vi har nog samma problem..sitter cokså i en reception..fylld med påskägg...:( Har dock inga större rpoblem att motstå godis..har nämligen inte ätit godis sen nyårsafton.

Så godis är inget jag behöver lägga points på.Däremot har ajg blivit å sjukt sugen på fett. Hur äckligt som hellst..men jag kan ha hut mkt smör som hellst på mackan och hur mkt ost. Det är hemsskt. någon som har ett tips om hur jag kan sluta med detta? :)

Lycka till på vägningen Sana..

• _Maria_

silfver:
    Klart att du får vara med. Och grattis till din viktminskning :) hur lång tid tog det att gå ner dessa 5 kilo då? Långt kvar till målvikt?

Nu är påsken här med alla dess frestelser. Vi får se hur man klarar denna helg med kakor, alkohol, ägg, jansons frestelse, sill osv....

• _Maria_

Hej hopp alla!
    Sana GRATTIS!!! Skit bra jobbat! :)
    Slivfer; det är som sagt bra emd små delmål. Njaa jag har väll bara ett par kilo att gå ner. Det gå dock jäääkligt segt. Vilket jag tror beror på att jag tränar för mycket. men det är svårt att lägga av.

Det bästa med viktväktarna är att det får mig att må så bra. Även fast jag inte går ner så mycket i vikt så mår jag så himmla mycket bättre...både psykist och fysiskt. :)

Så sköönt att våren börjar komma. De har lovat 10-15 grader på skärtorsdag....sKÖNT!!

• _Maria_

fy så jobbigt att ha ont i knäna.Skönt att jag slipper..peppar peppar...

Snart är det luch. Ska äta laxsoppa. Någon som vet hur mycket points det är i en portion tomatsoppa. Sån där som man köper i tetrapack på ica?

• _Maria_

Gomorron allesammans! Ännu en härlig vårmorgon!

Guldfisken: jag brukade också träna spinning tre eller fler gånger i veckan. upplevde då dock att viktminskningen stannade och att vaderna blev fruktansvärt stora...:) Är det något som du känner av?

Vad duktiga alla är!!
    Leone: jag tycker absolut INTE att dus ak deppa ihop för ett "enstaka" kilo. Vet hru det känns..men tänk hur duktig DU har varit och gått ner alla dessa kilon. Jag säger som guldfisken, kanske behövs den där chokladen för att få fart på allt igen!

Lycka till idag tjejer!

• _Maria_

GRATTIS Gulfisken! 2.7 kilo på en vecka..WOW! Det här kommer jugå riktigt snabbt för dej :)

• _Maria_

Leone:
    Där ser du, ett litet snedsteg förstör inte allt :)Du är duktig!!

Igår var jag på ett 90 minuters spinningpass. Det känndes i benen kan ajg säga...känns som om jag ahr spagetti till ben idag...haha!

Nu äre påsk tjejer. Vi kämpar på som vanligt. Jag ska försöka motstå endel av allt det goda...måste måste!
    Ha det toppen!

• _Maria_

Heeej tjejer!!

Hur är läget? Hoppas att alla mår bra och att det inte blev alltför många snedsteg i helgen.
    Jag har klaras mig bra, förutom igår. Påsk middag hos mormor. Jaa ni vet säkert hur det är sju sorters kakor och tårta plus att mormor blir sur om man inte äter av allt. Så då var den dagen förstörd. Men det är bara att ta nya tag idag. Ett litet problrem bara..ska äta på asiatisk resurang ikväl..hur ska detta gå? Men asiatisk mat är väll endå rätt okejy enligt vv...hjälp mej! :)
    Ha en bra dag!

Svar på tråden Ny Viktväktar-tråd (igen!)