• Hemax

Kliar nickelallergi?!

En konstig fråga kanske, men kliar nickelallergi?!

Min sambo har fått utslag på vänster underarm, samma arm som han har sin nya klocka på. Som inte kliar! Inga utslag någon annastans...
    Han har aldrig varit allergisk förr men det kanske kan komma ändå?!

Tack!

• Svar på tråden Kliar nickelallergi?!
  • Hemax

Tack snälla för era svar!

På min sambo så kliar det ingenting?! Så då verkar det ju inte vara nickelallergi... Han köpte klockan för nån månad sen och nu är "hela" underarmen full med röda utslag (ingen annnastans). Han har tagit av sig klockan nu så kanske det blir nån förändring.
    Vore det allergi mot klockan skulle han bli vansinnig!!! Han är så glad för den, valde lääänge innan han bestämde sig!

• Hemax

lillakisse! Jag trodde också att det kunde va nåt sånt men det sträcker sig ända upp till armbågen?! Får se när han kommer hem ikväll om det skett nån förbättring, han har inte haft klockan på sig idag iaf.

Tack snälla för alla svar!

• Hemax

marian! Va kunnig du verkar!

Utslagen är väl ca 0,5 cm stora, röda och lite upphöjda och åt det torrare hållet.
    Hmm, det som är så skumt är ju att han bara har det på ena underarmen och INGEN annastans! Och det är inte fler utslag just vi klockan utan spritt från handleden upp till armbågen.
    Får väl försöka få iväg honom till vårdcentralen! Vilket inte blir lätt!

Svar på tråden Kliar nickelallergi?!