• eyescream

South Beach 2005

Jag hakar gärna på denna tråden också. Är dock inne på dag 3, men jag vill fortfarande lära mig mer, och få recepttips från er andra.

• eyescream

Tvåbarnsmamman

kanske bara jag som inte läst på, men jag har för mig att kycklinglår är något man ska undvika.. *vet inte varför dock*
    southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm
    Kolla på denna.
    Samma gäller nog morötter, men det råder olika åsikter omdetta..

Mvh

• eyescream

precis, Kattiz har blivit min lilla SBD-guru här. Med dairy gällde 2 cup/day, och jag vet inte, men är en cup verkligen 2,5 dl? I sådana fall så funkar ju lättmjölk och liknande i 5 dl.. Själv är jag laktosintolerant, så jag har bara lite "låglaktosmjölk", i mitt älskade kaffe! Och skippa inte kaffet, om ni brukar dricka det. Jag menar, man behöver ju inte göra "pinan" värre än den kan vara. Man ska ju inte skälla ut man och barn bara för koffeinbristen! Dessa är ju viktigare än ett par kilo mindre runt midjan...

• eyescream

Tjenare alla kämpare. Håller med, Topphälsa, senaste numret fick mig att börja med SBD. Kanontidning! Är själv inne på min andra vecka, har dock stått stilla i vikt senaste 3 dagarna, men anledningen tror jag ligger i att jag inte HUNNIT äta! Sjukt att det ska påverka! Men ta det som ett tips, slarva inte med maten ELLER mellisarna, det är lösningen! Som igår hann jag av någon anledning med 1 mål mat och en mellis, och så ska det INTE vara! Så käka på!
    Men första veckan resulterade i -4,5 kilo för mig, och jeansen är rena lyckan nu! Har bara 1, ett retsamtkilo kvar till det första målet, men som sagt det vägrar lossna. Ska snart iväg och träna, och sen långpromenad med jycken, så det ska väl lösa sig så småning om dock.. Lycka till med er!

• eyescream

trodde dock att jag läst på detta med sbd, men kan någon snäll rackare förklara ketos ytterligare en gång för mig???
    Kom på att viktstoppet kanske kommit till av mitt nya tuggummi tuggande :(

• eyescream

Tvåbarnsmamman

Nja, jag hade mina "trivselkilon" att bli av med. Är 1,66 lång, så jag tänkte jag skulle landa på 58 ungefär då detta är klart... men första målet var ju 60, och det är där det står lite stilla... Men men, ajg fortsätter på detta, det är ju trots allt en vecka kvar! Men jag tycker inte att denna diet varit så farlig, det är ju mer en kostomläggning, och planerar man bara maten lite så blir man ju MINST lika mätt som om man skulle kört på med pasta och dyl... Visserligen hade jag redan innan bytt till fullkornspasta, och tagit en "vegetarisk dag" i veckan, och nötter det har alltid varit favoriten. Det enda man ska göra är att är du sugen på något, ställ dig själv frågan om du egentligen är hungrig eller om det faktiskt kan vara så att du är TÖRSTIG, något man ofta glömmer... Brunkra goda mineralvatten hemma, och "festa till det" med att knalla runt med flaskan och ett sugrör i... :), fjantig grej, men sommarkänslorna kommer samtidigt :)

• eyescream

Fasen också, nu står vågjäveln stilla! Nåja, kan ju vara för den "månartliga" perioden, men vad fasen... först rasade det på som tusan, och nu, pang stopp... Men, det är ju ett gäng dagar kvar, så det löser sig nog!

• eyescream

MieMatlådan:

Hmm, varje morgon...Men jag tror jag "fuskat" lite för att se snabbare resultat.. blivit lite besatt av det kanske. Du vet, inte planerat maten lika bra. Idag blev det restaurangbesök till och med! Visserligen kött med grönsallad, men det känns ändå konstigt då man "dietar"...

Måste kolla: Vad tror ni om att sommaren närmar sig, och glassarna kommer fram. På 7-11 här i stockholm har vi ju den fett och sockerfria youghurtglassen... Kanske naivt och tro, men den lååååter ju ok... Finns även i Gallerian, för den som kanske vill vara lite "wild and crazy" och testa... Kanske någon som har??? Är det OK?

• eyescream

Kul att det går så bra för er!

Själv har vågen stått stilla, men jag kan inte säga att jag varit så duktig. Var rätt nöjd med mina -4,5 på en vecka, så slappnade jag av... Surt! men men, sista dagen på första fasen imorgon, och inte ångrar jag varken startat med detta, eller att jag unnat mig youghurtglass! Den var oslagbar i solen!! Med promenader och nyvunnet intresse för att laga god och NYTTIG mat, så kommer nog det lilla kilo som ligger och "retas" att försvinna... Och nu vågar man ju väga sig igen, något jag slutade med ett tag.

Förresten, någon som testat ren eller viltskav? Kollade på kartongen, och köttet innehåller INGA!! kolisar, bara massa protein. Ett tips kanske, potatismos till "barnen" och äggröra och grillad aubergine till er! Jag har kört det, och det är gott! (men kanske inte ok, och det kanske därför vågen stått stilla...:()

• eyescream

Känns som att det mest e jag som är här inne och "skriver av mig". Vågen stod i morse på -,05, så nu e det bara ett ynka halvkilo till målet... Ska nog vara grejat till morgondagen. Och så e det sista dagen på fas 1, riktigt skön, ska bli trevligt att sätta tänderna i ett äpple...

Svar på tråden South Beach 2005