HURRA!
Jag kunde inte låta bli att väga mig imorse...vilken disciplin va...men gissa vad: jag hade gått ner två kg sedan i måndags morse, på bara två dagar med SB. Ok det är väl mest vätska, men oj vad bra det kändes, och detta trots att jag ätit ca 2000kcal dessa dagar, o massor av fett. Det är nog som du säger Kattis, det är inte fettet man blir tjock av utan sockret.
Mie
Vad gott det låter. Vi hade gemensam frukost igår på jobbet, men jag hoppade den, orkade inte förklara varför jag inte åt något bröd, hur gör du? Talar du om som det är? Jag får alltid massa moralkakor serverade om de får för sig att jag bantar...
Min frukost idag blev inge bra ur grönsakssynpunkt, två kokta ägg med lite majonäs...o just nu sitter jag o knaprar nötter till mellanmål. Snart ska jag gå å äta en sallad på en jättefräsch restaurang här, de har jättegoda pastasallader, men idag får det bli utan pasta. Igårkväll hade barnens faster lagat mat när jag kom hem, hennes första kommentar när jag inte tog något ris utan bara kyckling och ugnsgrönsaker var: kolhydratbantar du? Då var det svårt att säga så mycket annat än att man försöker hålla igen. På kvällen igår så gjorde jag minipajerna, mest till min karl som inte kan äta nötter, han tyckte de var goda, så det var bra.
Jag mår toppen även denna dag, förstår inte varför man inte upptäckt detta tidigare, jag har inga som helst problem att hålla mig ifrån kolhydraterna, men jag hade ju redan innan gått över till fullkornsprodukter o mkt frukt och hade inte så mycket snabba kolhydrater i min kosthållning, det kanske är därför som jag mår så bra.
Nu kämpar vi på här, alla tillsammans.