• Umebruden

Ni som använder kondom

Jag tillhör också skaran som ätit p-piller men slutat. Jag provade kopparspiral, som fungerade alldeles utmärkt tills den en dag efter fem månader kom ut av sig själv... inte så utmärkt.
    Sedan dess har vi använt kondom, och det har vi gjort i tre år nu.

Om kondom dödar spontaniteten så är det i alla fall bättre än p-piller, som i mitt fall dödade s*xlusten! Det var det mest effektiva preventivmedlet för mig, för jag ville banne mig aldrig!

Torra slemhinnor, vätska i kroppen och - sedan jag fått veta att blodproppar finns i släkten - oro för min hälsa var mycket mer negativt för min s*xlust än en kondom nånsin skulle kunna vara.

Dessutom tycker jag det här med kondom beror på om man är van vid dem, i så fall fumlar man inte. Klarar man inte ett avbrott på 20 sekunder kanske man inte var på hugget från början dessutom?

Nackdelen är förstås att de kan ta slut, och då är det inte så roligt om man inte har köpt nya. Man måste också hitta en sort som känns bra. Vi kunde inte använda apotekets röda paket, eftersom de "torkade ut" mig, medans min väninna tycker de är toppen. Och så är de ju ganska dyra förstås.
    Men det är trots allt ett väldigt säkert preventivmedel, och ett av de få som inte ger biverkningar av något slag.

Svar på tråden Ni som använder kondom