Ni som använder kondom
Man 35:
Jag kan självklart bara svara utifrån mig själv.
Jag blir inte arg över att vissa killar upplever det som mindre skönt att ha sex med kondom. Jag blir arg (eller snarare ledsen) över att det finns killar som kräver eller starkt uppmanar sina flickvänner att stoppa i sig hormoner. Det handlar säkert om okunskap i vissa fall. Men om man inte har kunskap om preventivmedel och dess biverkningar så tycker jag nog inte heller att man är mogen att ha sex.
Min åsikt är att både kvinnans och mannens hälsa måste gå före sexuell njutning. Och helt ärligt så tycker jag att det låter jätte trist om man ser kondom som ett så stort hinder. Om man anser att spontaniteten försvinner bara för en kondoms skull så undrar jag om det fanns någon spontanitet från början . Och som många redan har skrivit så finns det mycket alternativ till själva samlaget. Är det så att killen (eller tjejen) inte uppskattar sex med kondom så finns det ju mängder av andra saker att göra .
Angående kopparspiral så är det inte helt ovanligt att den skapar stora blödningar vid menstruation. Hormonspiral är bättre än p-piller, men inte helt hormonfritt.