Ni som använder kondom
EhjärtaK = sant:
Jag förstår att du är upprörd, men tyvärr verkar det som att din upprördhet gör att du tillskriver mig tankar och åsikter jag inte har.
Jag förespråkar inte på något sätt att killen ska pressa kvinnan att äta p-piller, det jag skrivit är:
- att det känns mindre för mig med kondom
- att jag förvånas över de som skriver här och är arga och upprörda över att killar uttrycker att det känns mindre med kondom
Jag har *inte* skrivit att jag tycker det är ok att killen genom klagande och gnällande pressar tjejen till äta p-piller.
Om du tolkar det som att jag förespråkar något sådant så är det bara att beklaga, det är verkligen inte vad jag förespråkar.
-Jag tror att du har missat kvinnors utsatthet i ämnet och det gör mig upprörd!
Tråkigt att du är upprörd, och ännu tråkigare är det för att du har så totalt fel när du drar den slutsatsen. Jag uppfattar det som att jag får klä skott för en generell ilska riktad mot män som har åsikter och attityder som jag själv inte bär, men det kan jag väl bjuda på, vi är väl inte så många män här på BT...
-Jag skulle aldrig för mitt liv äta p-piller och om en kille då kommer och talar om att "det känns mindre"
-så är det för mig en totalt onödig kommentar (känns faktiskt ganska barnsligt).
Är det barnsligt att våga prata öppet? För min egen del så vill jag veta så mycket som möjligt om min partners önskemål och tankar, exempelvis om hon inte vill äta p-piller, och på motsvarande sätt vill jag att min partner ska vara intresserad av mina önskemål och tankar. För mig är det självklart att man ska kunna prata om olika preventivmetoder och gemensamt kunna hitta en lösning som funkar bra för båda. Vad ingen vill är väl att ha en partner som bestämt sig för en sak och vägrar prata om det och inte heller vill höra på sin partners tankar och åsikter?
Jag kan ju inte ta ansvar för om andra män pressar sina flickvänner, lika lite som jag kan ta ansvar om dessa flickvänner väljer att ge vika och äter p-piller mot sin vilja.