• Tolin

Tjejmilen

Vilken bra idé! Har sååå svårt för att komma igång med träningen men har man ett program att följa går det kanske bättre...

Håller med om att Hardebergaspåret inte är kul... Hur är st.Hans backar? Bor själv i Malmö numera och där är det inte heller väl förspänt med joggingställena...

• Tolin

Vad mycket Lunda-människor! Tack för att ni inspirerade mig... Tog mannen med mig och joggade efter jobbet. Tänkte följa nivå 2-träningen. Orkade springa 22-minuter utan gångpauser. Är otroligt nöjd med tanke på att jag inte tränat på ett år eller joggat på fyra. Ibland är det bra att ha långa ben... Är 1.80 och väger 68 kg så jag är inte ute efter att gå ner i vikt. Är ju inte fel att röra på sig lite grann i alla fal...

• Tolin

Hej på er! Hur går det? Var själv precis ute och joggade och det går ganska bra men jag får sån fruktansvärd håll... Vet att det ska bero på att man ätit för tätt inpå träningen, men det enda jag har ätit sedan lunch är en banan så det känns inte rimligt. Det var likadant förra gången och det blir inte precis lättare att springa när magen värker som f*n. Någon som har ett dundertips? *hoppas*

Det känns inte som om det går att springa ordentligt om det ska hålla på så...

• Tolin

PollyJean: Tack för infon. Ja, det gäller väl att hålla ut antar jag. Får ont både i ena knäet och vaden också... Kroppen får väl en chock när den ska röra på sig efter ett års stillasittande. Känner mig som en gammal tant, men jag ska inte ge upp!

Du gjorde nog rätt i att hoppa över träningen om du har ont i halsen. Men visst vill man inte börja ta pauser när man väl kommit igång. Jag har tränat jättemycket när jag var yngre och det blir som ett gift när man kommer igång men det är ju en liten bit dit och det är lätt att man kommer av sig vid förkylningar etc. Vi får hjälpas åt att peppa varandra så att vi inte lägger av!

• Tolin

En liten fråga till alla "löpande" tjejer: Tar ni hela joggingpasset i ett svep eller delar ni upp det med tvåminuterspromenader mellan? Jag tyckte mest att det lät jobbigt att hålla på att avbryta löpningen var femte/sjätte minut, men nu när det börjar bli lite längre löppass orkar jag knappt hela tiden. Hur gör ni andra? Fungerar det bra att ha promenader insprängt i löppasset?

Svar på tråden Tjejmilen