• Blåsan

Tjejmilen

Någon här som ska springa tjejmilen??

Jag har anmält mig, och idag börjar ett tränings program som håller på i 22 v...efter det ska jag kunna springa 1 mil utan problem..och dessutom gå man ner i vikt.....Hmm problemet är att jag inte har sprungit på flera flera år... :(

Hade varit skoj att surra med någon som oxå ska springa tjejmilen och börjar träna nu.

Ha det bra

• Svar på tråden Tjejmilen
  • Ananas

Blåsan

Jag ska inte springa tjejmilen men är nyfiken på vad det är för träningsprogram du har! Nu när våren börjar komma känns det lite risigt att stänga in sig på gymmet för att träna. Vore skönt att göra något utomhus också! Kan du dela med dig av ditt program på något sätt tror du?

• Blåsan

Hej hej...
    Hoppas länken funkar

www4.marathon.se/traningsprogram/index.cfm&Rac_ID=48

Om inte så går du på
    www4.marathon.se sen väljer du träning sen står det Tjejmilen 22 veckor...sen finns det olika nivår man kan välja.
    Det verkar jätte bra upplägg...en kompis till mig gick ner 15 kg under dom 22 veckorna...

Det börjar idag om man ska följa deras datum..så jag ska snart ut o springa :) :)
    Ha det bra

• Heroine

Jag tittade på det där träningsprogrammet förra året och hade funderingar på att ställa upp i tjejmilen. Sen blev det så att jag inte köpte skor förrän sent och tyckte jag kom efter så mkt i programmet att det inte var ngn idé. Man kanske skulle göra en satsning i år istället...

• Ananas

Oh, då ska jag kolla! Får skjuta på det lite till imorgon iaf. Har ont i halsen... :(

• Blåsan

Har valt nivå 2...
    Har varit o sprungit ikväll...det gick bra..Man springer totalt 20 min första gången...Först går man 2 min sen springer 5 sen går 2 sen springer 5...osv..

Vad skoj om det är fler som följer detta...

• Ansku

Jag skall också börja löpträna, men jag har valt programmet för halvmaraton. Jag har mjukstartat med 5-veckors kom igång träning (är nu inne på andra veckan). Jag siktar inte in mig på något speciellt lopp, men det är så mycket lättare att träna då man har ett program att gå efter. Sen borde man ju börja äta lite hälsosammare också, så skulle man kanske gå ner lite i vikt också...

Hoppas vi kan heja på varandra lite här i tråden och ge varandra inspiration då det känns tungt!

• PollyJean

Blåsan:

Jag har börjat på precis samma program som du! Det pinsamma är att jag tycker det är skitjobbigt trots att det står att man kan börja på nivå 2 utan att ha tränat innan... Men ska ut och springa andra rundan snart (ligger nån dag efter) och hoppas att det går bra. Om det blir FÖR jobbigt så kankse jag hoppar ner en nivå.

Hursomhelst, du är inte ensam!

• Blåsan

hej...Det är SKIT jobbigt...:( I torsdags sprang jag bara 2 min sen gick ett bra tagt sen sprang jag 2 min till...sammanlagt 6 min...Det var såååå jävla jobbigt usch..Så igår kände jag att jag var tvungen att försöka springa 5 min men det gick inte 2 min och 10 sekunder..och jag springer ändå jätte sakta..men känns som jag håller på att dö...hmm...men det blir ju bättre bara man nu håller motivationen uppe..men det tror jag ska gå bra...Jag tänker hela tiden när jag springer....hur smal och fin jag ska bli :) :)

PollyJean Vart i lander bor du då?

• PollyJean

Blåsan:

Jag måste erkänna att jag orkade inte med min nivå 2-träning, utan jag hoppade på "Komma igång träningen" på vecka tre istället. Det kanske var fjantigt gjort, men jag vet med mig att om jag ska orka med att springa tre gånger i veckan så måste det ju kännas överkomligt. Annars förknippar man ju bara träningen med något tråkigt, och så slutar man efter tre veckor. Bättre att ta det lite lugnt i början då!

Jag bor förresten i Lund. Du då?

Svar på tråden Tjejmilen