• Blåsan

Tjejmilen

Någon här som ska springa tjejmilen??

Jag har anmält mig, och idag börjar ett tränings program som håller på i 22 v...efter det ska jag kunna springa 1 mil utan problem..och dessutom gå man ner i vikt.....Hmm problemet är att jag inte har sprungit på flera flera år... :(

Hade varit skoj att surra med någon som oxå ska springa tjejmilen och börjar träna nu.

Ha det bra

• Svar på tråden Tjejmilen
  • Blåsan

Hej hej...
    Hoppas länken funkar

www4.marathon.se/traningsprogram/index.cfm&Rac_ID=48

Om inte så går du på
    www4.marathon.se sen väljer du träning sen står det Tjejmilen 22 veckor...sen finns det olika nivår man kan välja.
    Det verkar jätte bra upplägg...en kompis till mig gick ner 15 kg under dom 22 veckorna...

Det börjar idag om man ska följa deras datum..så jag ska snart ut o springa :) :)
    Ha det bra

• Blåsan

Har valt nivå 2...
    Har varit o sprungit ikväll...det gick bra..Man springer totalt 20 min första gången...Först går man 2 min sen springer 5 sen går 2 sen springer 5...osv..

Vad skoj om det är fler som följer detta...

• Blåsan

hej...Det är SKIT jobbigt...:( I torsdags sprang jag bara 2 min sen gick ett bra tagt sen sprang jag 2 min till...sammanlagt 6 min...Det var såååå jävla jobbigt usch..Så igår kände jag att jag var tvungen att försöka springa 5 min men det gick inte 2 min och 10 sekunder..och jag springer ändå jätte sakta..men känns som jag håller på att dö...hmm...men det blir ju bättre bara man nu håller motivationen uppe..men det tror jag ska gå bra...Jag tänker hela tiden när jag springer....hur smal och fin jag ska bli :) :)

PollyJean Vart i lander bor du då?

• Blåsan

Bor i Luleå...
    Ja nivå 2 är svårt...men jag upptäckte att jag sprungit alldels för fort...Igår bär jag var ute och sprang så orkade jag springa 5 min i taget....men då sprang eller joggade jag väldigt sakta..men det känndes bra...kul att jag klarade sammanlagt 20 min igår...

Vad skoj att det är några här som ska springa...
    Vad väger ni nu...hur lång är ni??

Jag är 1,70 lång..ca 76,5 kg..

• Blåsan

Jodå det går bra..Men just nu snöar det här och jag ska springa senare idag...hoppas det har slutat tills dess..

• Blåsan

Hej hej...Kul att det går bra för alla...för mig går det oxå bra med springandet men sämre med maten :(. Jag har ett enort sug efter nåt med socker i alltid efter jag ätit mat...det är jobbigt..

Ska springa idag på fm..så jag sitter o laddar nu..haha

• Blåsan

Jag följer programet exakt som det står...Allt känns bara bra..Men jag jobbar väldigt sakta..men dom första 4 veckorna är ju uppstartar veckor sen får man öka farten lite..

Mitt mål är ju tjejmilen i augusti!!

Hoppas det går bra för alla :)

Svar på tråden Tjejmilen