• Blåsan

Tjejmilen

Någon här som ska springa tjejmilen??

Jag har anmält mig, och idag börjar ett tränings program som håller på i 22 v...efter det ska jag kunna springa 1 mil utan problem..och dessutom gå man ner i vikt.....Hmm problemet är att jag inte har sprungit på flera flera år... :(

Hade varit skoj att surra med någon som oxå ska springa tjejmilen och börjar träna nu.

Ha det bra

• Svar på tråden Tjejmilen
  • PollyJean

Jag vet inte om detta är till någon hjälp, men för er som vill ha löpinspiration i Lund så bifogar jag en länk till Hälsans stig. Jag har sett bättre kartor, men kanske kan den hjälpa någon!

www.lund.se/upload/Miljöförvaltningen/PDF-filer/Folkhälsa/Karta_hälsans%20stig_anv%20denna.pdf

• PollyJean

Jaha, det gick ju bra. Ett nytt försök. Annars får ni själva klicka er fram på lund.se, därefter natur och miljö och sen Hälsans stig.

www.lund.se/upload/Miljöförvaltningen/PDF-filer/Folkhälsa/Karta_hälsans%20stig_anv%20denna.pdf

• A-K78

druvor:
    exakt från parentes blir inte detta, men du tar dej till Östra Mårtensgatan och går vidare ut på gång- och cykelbanan som går längs Dalbyvägen. Du ska gå på motsatt sida från Spyken, förbi Östervångskolan och då är du liksom redan på Hardebergaspåret. Du kommer fram till en liten rondell precis efter Östervångskolan och den rondellen går du rakt över så märker du att asfalten försvinner och spåret bli mjukare. Sedan korsar du Tornavägen och spåret fortsätter på andra sidan. Spåret går sedan hela vägen ut till Södra Sanby och Hardeberga. Dessvärre blir det mjuka grusspåret asfalt precis när man springer ut ur Lund uppe på Östra torn.
    Nu ska jag kolla PollyJeans tips om Hälsans stig. Min syster är och hälsar på i Lund i helgen, så det gäller att hitta någon rolig runda att ta med henne på!

• druvor

tusen tack!!! var ute och sprang en halvtimme i morse, jag tror att jag till slut hamnade på spåret. tyvärr har jag fått skoskav!!!!

• Tolin

Hej på er! Hur går det? Var själv precis ute och joggade och det går ganska bra men jag får sån fruktansvärd håll... Vet att det ska bero på att man ätit för tätt inpå träningen, men det enda jag har ätit sedan lunch är en banan så det känns inte rimligt. Det var likadant förra gången och det blir inte precis lättare att springa när magen värker som f*n. Någon som har ett dundertips? *hoppas*

Det känns inte som om det går att springa ordentligt om det ska hålla på så...

• PollyJean

Skulle ut och springa idag men har ont i halsen och hoppade över det. Det är farligt att bli sjuk, för om man kommer ur sina nya vanor är det lätt att man aldrig återupptar dem igen. Inte bra.

Tolin: vet inte vad det beror på men jag tror faktiskt det kommer att gå över när du har vant kroppen vid att springa och du blir mer vältränad. Så här står det i Nationalencyklopedin (vet inte om du blir så mycket klokare):

håll, smärta i nedre delen av bröstet, vanlig vid kraftig fysisk ansträngning. Håll beror troligen på syrebrist och mjölksyrabildning med kramp i andningsmuskulaturen. Håll kan också vara ett symtom vid lungsäcksinflammation eller lokal skada, t.ex. revbensbrott.

Hur går det för er andra?

• Tolin

PollyJean: Tack för infon. Ja, det gäller väl att hålla ut antar jag. Får ont både i ena knäet och vaden också... Kroppen får väl en chock när den ska röra på sig efter ett års stillasittande. Känner mig som en gammal tant, men jag ska inte ge upp!

Du gjorde nog rätt i att hoppa över träningen om du har ont i halsen. Men visst vill man inte börja ta pauser när man väl kommit igång. Jag har tränat jättemycket när jag var yngre och det blir som ett gift när man kommer igång men det är ju en liten bit dit och det är lätt att man kommer av sig vid förkylningar etc. Vi får hjälpas åt att peppa varandra så att vi inte lägger av!

• HippieJo

Läste tråden och blev nyfiken, jag och mamma har precis bestämt oss för att börja jogga och det är ju suveränt om man har ett program att följa... Jag är 1.69 lång och väger 58, alltså är jag normalviktig men jag har världens sämsta kondis, jag lovar, nä, mamma har nog sämre. Jag tänkte att vi skulle löra nivå 2, bara för att testa, spännande, vi börjar imorgon. Kul att man kan peppa varann här :). Lycka till nu allihop, kämpa på och kom i bikinin i sommar! :D

• Blåsan

Hej hej...Kul att det går bra för alla...för mig går det oxå bra med springandet men sämre med maten :(. Jag har ett enort sug efter nåt med socker i alltid efter jag ätit mat...det är jobbigt..

Ska springa idag på fm..så jag sitter o laddar nu..haha

• HippieJo

Hej svej! Jag ska springa för första gången ikväll vid 8. Är det nåt speciellt jag ska tänka på? Känner mig glad och laddad. Har dessutom klarat min första vecka utan choklad, fy fan vad det har varit jobbigt, men äntligen börjar abstinensen och suget lägga sig. Jag har lovat min kille att vara utan choklad en månad (för att bli av med mitt djupa beroende) och om jag skulle fuska så måste jag ge honom 50 spänn varje gång. Haha, han har inte fått nåt än! :D Känner mig så stolt, har aldrig klarat en hel vecka förr... Kramar på er!

Svar på tråden Tjejmilen