Blekingebrudar, var är ni?
En före detta Blekingebrud här. Vi bor i Uppsala, men kommer från Blekinge båda två. Vi gifte oss i Karlshamn förra sommaren.
En före detta Blekingebrud här. Vi bor i Uppsala, men kommer från Blekinge båda två. Vi gifte oss i Karlshamn förra sommaren.
Skyekärr är ett ställe som ligger mellan Hällaryd och Matvik. Ett klassiskt ställe att ha stora Studentfesten på.
Är utflyttad från Karlshamn, men har bott där i 17 år.
alrun Ja, vem är du?
Där ser man. Bodde eller bor? Det är väl inte någon som flyttat därifrån på länge?
Tyvärr måste jag erkänna att jag fortfarande inte riktigt vet vem du är. Jag associerar yngre barnbarn till hus nr 4 (Jag gissar att det är det huset), å andra sidan är det några år sen jag bodde hemma, så lägger man på dem stämmer det kanske.
Aha, det är ju rätt mycket enklare om man har foto att titta på :).
Han är mycket duktig på att spela. Han och min lillasyster (tvärflöjt) spelade på vårt bröllop tillsammans med en kompis till oss.
Läser man på hemsidan står det faktiskt :D
Vi gifte oss i Carl-Gustafs kyrka och hade festen i Siriuslokalen. Ligger ovanför (i samma hus) som Kinesrestaurangen på Kungsgatan.
Roselie? Oh ja, men det var väldigt länge sen jag hörde något om/av henne. Jag tror att mina föräldrar har tagit med saker till henne någon gång när de har kört till Uppsala. Kan det stämma? (eller blandar jag ihop saker nu?)
Jag åkte till Ronneby för frisör och smink. Det var inte den mest lysande idé jag haft eftersom det var tosiga bonnadan :D
Sinkösen är en kompis, så hon hade kommit vart som helst, frisören är hennes svåger det var därför jag valde så.
Brudbukett och coursage från vad floristen nu heter, på Ronnebygatan i alla fall. Blommor till bordsdekorationer mm köpte vi på torget. Beställde en vecka innan för att de skulle ha vad vi ville. En bukett med 160 röda rosor (när vi hämtade) är rätt häftig!
något mer du undrar? Det är lite svårt att komma på saker så här.
Vi hade 65 gäster. Mina svärföräldrar känner en kock som lagade maten på plats. Tårta också från Ronneby, min mans kusin är gift med förra ägaren till ett konditori i Ronneby. Kusinen hade med tårtan när de körde till bröllopet.
Ågatan 12 har väl bra catering? Det finns ett bra ställe till, jag kommer inte på vad det heter. Systrarna nånting kanske, jag försökte hitta dem på eniro utan resultat. Jag kan kolla med mamma, hon vet.
Japp, allt utom vädret.
Fotograf rekomenderar jag gärna Hans-Peter Blom (Håll er till Baldersvägen :D) Han är superbra! Tyvärr hade han semester när vi gifte oss, annars hade han varit ett självklart val.
Med bådas föräldrar i stan finns rätt mycket kontakter. Vi åkte runt med mina svärföräldrar och tittade på festlokaler, jag hade ingen aning om att det fanns så mycket att välja på.
Klänningen köpte jag i Karlshamn. Efter att ha tittat i Uppsala och Karlshamn var det faktiskt bättre i Karlshamn. Trots att det är lite opraktiskt när man ska prova in klänningen.
Det finns faktiskt mycket i Karlshamn när man börjar titta närmare. En hel årskull gymnasister går ju till frisören och sätter upp håret samtidigt (studentbalen). Det är klart att det finns någon som kan göra det.
När gifter ni er?
Gå och titta på studentbalen och fråga någon med snygg frisyr vem som har gjort den. Fråga ett par stycken för säkerhets skull, om någon skulle ha semester eller sluta.
Göra mycket själva? Tala inte om det, vi satt hela hösten och knåpade ihop valknopar att ha som servettringar, pressade blad till inbjudning, sånghäften mm. För att inte tala om att vi veckan innan bröllopet satt och vek "vikhäften" som är nästan hopplösa att hitta alla sidorna i när de är klara. Har man inget att göra skaffar man sig :D men det är kul!
Cateringfirman som jag inte kom på namnet på tidigare heter:
Lena Jarl på Zneps bar. Det ligger bredvid Toms corner.