Inlägg från: Daniels brud |Visa alla inlägg
  • Daniels brud

Blekingebrudar, var är ni?

Det verkar inte vara så aktivt på bröllopsfronten i Blekinge.. Iaf inte så många brudar som är här inne just nu.
    Men här är jag iaf..

Vi håller som bäst på att planera vårt bröllop och det är en spännande tid fram tills September då den stora dagen infaller.

När ska ni gifta er? Kommit långt i planeringen?

Vi håller just nu på med inbjudningskorten och har fått många bra tips från BT.
    En sak vi inte riktigt tagit itu med än är att boka frisör och smink. Någon som har några uppdaterade tips?
    Alla tips jag hittat här har ca ett år på nacken och det kan ju hända en hel del på den tiden..

• Daniels brud

Skoj att se fler inlägg från Blekinge!

Annica_B: Här är en karlskronatjej till. Var har ni planerat festen någonstans? Har ni börjat kolla på fotograf? Vi ska precis börja och jag har kollat runt lite på gamla inlägg här.. Har du några tips?

• Daniels brud

Annica_B: Tack för ditt svar! Visst går det i vågor. Ibland är man superfokuserad på bröllop och andra stunder går livet på som vanligt. =)

Skoj att höra fler som ska vara på Bubbetorps gård. Vi ska också vara där. Så underbart vackert! Och fastän vi inte ska ha någon presentöppning (önskar oss "endast" bidrag till resa) såkommer vi att ha en brunch för de närmsta dagen efter. Toppen att ha en extra dag inkluderat i priset för lokalen.

Funderar fortfarande på det där med frissa.. Jag brukar i vanliga fall gå till Cookie & I men känner att detta tillfället inte riktigt funkar. Jag skulle vilja anlita en liten mysig salong där man kan få hjälp med både påklädning, smink och håruppsättning.. På Cookie & I känns det lite lite för öppet, för mycket folk och för mycket spring. Jag vill ju dela den stunden med min tärna och de som ska hjälpa mig att bli fin, inte med halva stan som passerar förbi på Wachtmeister och alla de andra som är och klipper sig.

Du nämnde din sminkning - jobbar du med det?

Du råkar inte ha bra kontakter med kockar som fixar catering på sin fritid? =)

/Daniels blivande

• Daniels brud

Annica_B: Ungefär hur mycket brukar en brudsminkning kosta? Brukar det vara ok med alla frisörer att man plockar in en extern sminkös?

Jag har fått ett tips på catering som jag ska kolla upp lite mer noggrannt. Jag återkommer till dig om det kan vara av intresse. De verkade ha serverat på Bubbetorp ett par gånger innan så de kände till stället. =)

Vi gifter oss den 10 september. Det närmar ju sig med enorma steg.. Och nu i sommar har man ju mycket annat man vill hinna med..
    Men förhoppningsvis är planerandet snart färdigt.

• Daniels brud

Annica_B: Så man köper produkterna av dig och du visar hur man ska använda dem?
    Har du någon emailadress?

Jag har äntligen bokat frissa. Det blev hos Cookie & I iaf. Du övertygade mig med din kommentar om skärm och grejer så att inte alla kan se. Ska bli jätteskoj!

Svar på tråden Blekingebrudar, var är ni?