Hej alla tyckare!
Här kommer en tyckning till.
Man kan stå för det man gjort. Misstag finns inte. Det är en språklig beskrivning på nåt vi gjort som vi inte vill vara ansvariga för. Vi skyller på fyllan eller för lite sex eller för lite uppmärksamhet eller vad det kan vara. Vi vill bara stå för saker som är bra. Det handlar inte om skuld heller, bara att se sig själv som ansvarig för det man gör. Visst är det mänskligt att vara otrogen men vi går ändå runt och låtsas som om vi inte är det. Om jag har för avsikt att ha en partner ett helt liv vill jag veta vem den människan ÄR, helt och hållet, inte leva i nån slags illusion.
Visst blev jag förtvivlad när min fästmö berättade om sin otrohet men när hon tog fullt ansvar för sin gärning, bad om ursäkt så föll stenen från hennes hjärta. Med en gång fick jag sån otrolig tillgång till henne, kunde känna mig älskad helt och fullt, hon blev helt plötsligt närvarande. Jag kunde ganska snart förlåta henne och nu är vår relation fantastisk! Man kan säga att den klev upp en nivå efter att händelsen kommit i dager.
Hur man än försöker kommer en lögn tex ang. otrohet alltid att ligga emellan ett par även om man naturligtvis överlever, kanske också har det himla bra. Men man kommer aldrig glömma att man varit otrogen. Och hur kul är det att gå runt och låtsas ett helt liv och akta sig för att nåt man inte har berättat ska komma ut från ena eller andra hållet?
Såklart gör man som man vill. Jag för min del är glad att hon berättade. Dessutom har man alltid möjlighet att välja. Jag valde att vara ledsen och sedan förlåta.
Kram till alla
Max