• Alexa44

one-night-stands

För första gången i mitt liv har jag haft ett par one-night-stands. En bortamatch för två veckor sen, och en hemmamatch i helgen. Båda med något yngre män som jag träffat på krogen samma kväll. Nu har jag mssa frågor, och hittar inget annat vettigt forum att ställa dem i än detta... För något halvår sen hade jag aldrig aldrig trott att jag någonsin skulle ha något one-night-stand. Jag ogillade själva idén, att likaom dela upp män i kategorin "potentiell pojkvän" och "passar i alla fall för en natt". Men sen när man har varit singel ett tag och inte känner sig redo för att ev. få hjärtat krossat igen genom en långvarig relation som går fel, så är ju ennattare ett alternativ för att få någon närhet över huvud taget...

Nu mina frågor till er:

- hur måna one-night-stands har du haft?
    - har du själv föreslagit att ni ska gå hem till någon av er, eller väntat på att han skulle föreslå det?
    - vilken typ av killar har du haft one-night-stands med? Samma typ som du skulle kunna bli kär i och vara ihop med på riktigt?
    - har ni bytt telefonnr? Och har ni i så fall hörts av igen?

Mina one-night-stands har nog varit killar som varit "över min nivå" egentligen eller vad man ska säga... sådana killar som jag aldrig tror skulle bli intresserade av mig på allvar men som är väldigt vackra och charmiga. Jag tror att om jag träffat dem igen skulle jag säkert blivit förälskad, men det skulle nog inte bli något seriöst ändå.

Det är ett dilemma. Det känns som att jag blir förälskad i en speciell sorts killar, sådana som jag verkligen beundrar och attraheras stenhårt av, men som samtidigt gör mig osäker och sårbar och i underläge redan från början...

• Svar på tråden one-night-stands
  • Alexa44

Hm, egentligen borde man nog alltid ta numret. För säkerhets skull, för tänk om man trots att man skyddat sig skulle råkat bli med barn. Inte så troligt men ändå.

Svar på tråden one-night-stands