Inlägg från: Lilla-Lina |Visa alla inlägg
  • Lilla-Lina

Lindringstips

Hej
    Låter otroligt dåligt attd u inte kan få en tid. Jag går hos en privat gynekolog, kolla telkatalogen. Det brukar ta max två dagar för mej att få en tid. Superbra. Finns det ingen där du bor tycker jag att du ska vara en "jobbig" patient ring VARJE dag och kolla efter återbud. Jag lovar att de tröttnar och att du får komma snabbare. Det fungerar ju ofta så i svensk vård, den som skriker högst får hjälp först.
    Jag tycker att i väntan ska du på undersöking går till apoteket och köper Canesten eller Pevaryl. Kräm och vagitorier. De brukar fungera super super bra och är ju avsedda för detta ändamål. Tror inte på att hålla på att stoppa upp skafferiet där ;)
    Enligt nya rön som jag läst ska inte kosten ha så stor betydelse som man förr trodde. Men det är klart att det ALLTID är att föredar en sund kost, om inte annat för läkningen. INGA string och tvätta alla trosor i minst 60 grader, utan sköljmedel. Lycka till.

Kramar Lina

• Lilla-Lina

Ett ps. Tråkigt att du känner som du gör för manliga gynekologer, nu förtiden går jag bara på en mottagning där det är män som är läkare (de har ju naturligtvis kvinnliga sköterskor)
    Min uppfattning om män som ärbetar som gynekologer, gör undersökningen MYCKET snabbare och är MYCKET MYKET mer försiktiga. Det är som att många kvinnor tar i för hårt och tycker att det här är minsann inget.
    Men man ska givetvis välja det som känns bäst för en själv. Känner man sig osäker med en man har man rätt att kräva att en kvinnlig sköterska står med vid huvudet som ett stöd.

Svar på tråden Lindringstips